Snö, avokado och social kompetens.

Jag är inne i någon slags avokado-period. Vad jag än äter kommer jag ständigt på mig själv med att tycka att avokado minsann verkar passa bra till. Så så blir det. Inte för att det skadar, men skulle jag ha följt min pappas principer skullde det inte ha varit hälsosamt alls.
  Dels för att avokado består av jättemycket fett (pappa tror inte på det där med "nyttigt fett"). Och dels för att man enligt pappa ska äta lite av varje, något jag är väldigt dålig på. Antingen så äter jag mycket av allt, eller så har jag, som nu, perioder då jag endast äter en sak.
  Men som vegetarian blir det lätt pasta med tomatsås om man är trött, och då är det ganska bra med något mer.

  Men skit i det.
  Nyss lyckades jag prata 2 minuter och 19 sekunder med min "plast-farmor" som jag inte träffat på flera år. Jag måste säga att min sociala kompetens ibland överraskar mig. (Klaga inte, jag försöker bara ge mig själv lite självförtroende.)

  Vilket flummigt inlägg!
  Oroa er inte, jag är väl medveten.

  En annan, väldigt viktig sak, är att det snöade idag. Det var inte mycket, det var inte länge och det la sig inte, men ändå!
  Jag blev liksom lycklig. Nu vill jag ha jul direkt!
  Apropå jul så ska vi i år åka ner till Lyon, vilket ska bli trevligt. Jag gillar Frankrike. Nu när jag tänker efter blir det tredje gången jag åker dit i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0