Bild. Och bild. Och bild. Och lite till bild. Sedan bild igen, återigen bild, och slutligen; bild!

  Idag har vi haft fördjupning i bild, och ska ha det även imorgon.

  Vi började halv nio och målade då diverse elefanter med allt från jättetjocka till millimetertunna ben och myrsloks-snablar samt annat kladd. Detta försökte vi underhålla oss med under hela förmiddagen, men faktum är att vi tröttnade rätt snabbt.
  Efter lunch försatte bilden och vi skulle då måla landskap ur luftperspektiv. Själv var jag faktiskt hyfsat seriöst medan Anna ägnade sin tid åt att måla myror och senare även på Edit, Amelia och Malin, som även de målade på henne. Det visade sig dock vara rätt giftigt att ha akvarellfärg i ansiktet, men eftersom vi satt mitt ute i skogen en bra bit (eller tja, för långt för oss tjockisar i alla fall) från skolan och bildsalen fanns det inte jättemycket att göra åt saken.
  Väl klara med dagens bildarbete begav sig jag och Malin till lärar-rummet för att prata med IS där Malin även avslöjade för en viss annan lärare att jag är "livrädd" för honom. Funderar lite på om han tog det som en komplimang...
  Sedan påbörjade vi vårt teknikarbete ordentligt! Vi sågade och bankade och höll på som bara den i en och en halv timme, och får vi inte MVG av Sigge nu så kommer i alla fall jag, personligen, att hälla all deras jävla rabarberpaj och allt deras krav-märkta kaffe över honom och hans skrivbord som ett sista avslut på tiden på påvelund.

Tack och hej!
PS. Voilà! Jag är typ(KRYCKA) aktiv igen!


Kommentarer
Postat av: Cass

Krycka låter konstigt
Jag ska säga tumör istället!

2008-05-17 @ 11:58:11
URL: http://discobeforebreakdown.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag är FETT på avslutningscermonin

2008-05-19 @ 21:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0