Det är i alla fall is på mornarna i Göteborg

 Japp... När det i övriga delar av landet är full snöstorm får vi göteborgare nöja oss med is över vattenpölarna och vattenytan inne i hamnen. Alltid nått, med tanke på att isen inte kom förens i februari förra vintern. 
 
 Imorse roade vi oss med att testa isens tjocklek på lite olika sätt. Vi kastade stenar i olika stenar och såg om den krossade isen, fastnade i den eller studsade på den. Beroende på stenens storlek och hur hårt vi kastade hände det mesta. Vi gungade även båtar och bojar för att knäcka isen tills ett sällskap skrek till oss från andra bryggan och undrade om det var våra båtar. Japp, Carl ägde alla, sa vi, men det trodde de inte på.

 Efter kursen, som bestod av alldeles för mycket frågor och alldeles för få givande svar + extrema mängder frukt- och choklad-kola, åkte vi hem till mig. Vi åt middag, och kollade sedan igenom gamla bilder på oss. Sånt är alltid lika roligt!
 Sedan var det dags för natt-sjö-praktik! Det var kallt, lite läskigt, och ganska långtråkigt. Men fyndiga och fantasifulla som vi är lekte vi någon lek som nog mest kan liknas vid pictionary. Mycket skratt och fula streckgubbe-djur. 
 Jag började styra, medan Emma och Frida överlyckligt kollade på fyrblink. Som i extas skrek de att "det där är en ostprick!!!!!!!!!!" och "där är den där, jag-minns-inte-vad-den-heter, men jag har sett den i boken!!!!!!!!!"

 Mycket mer hände inte, och nu har jag iallafall skrivit ett inlägg :) /sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0