Patetiskt, MUF.

Idag gjorde jag ett test på facebook som hette något i stil med "Vilket politiskt ungdomsförbund borde du gå med i?" Det märktes ganska direkt att det var någon MUF:are som skapat det, då alla svar som kan tänkas passa in under det moderata tänket hade fina och seriösa beskrivningar medan de få andra (de flesta svaren kunde nämligen ha kommit från en MUF:are, fick i alla fall jag känslan av) lät klumpiga, omotiverade och inte minst flummiga.

   Nåja, jag gjorde testet och blev inte särskilt förvånad (med tanke på ovanstående) när jag tydligen var MUF:are, vilket ändå var väldigt konstigt eftersom jag svarat både att jag vill ha förnyelsebar energi, att man "inte ska behöva arbeta, utan få lön ändå" (eftersom jag vet vad de syftade på och vad det innebär), att jag brinner för jämställdhet och åtminstone inte vill att man ska få köpa alkohol hejvilt. Alltså kände jag mig, enligt min egen uppfattning, väldigt lite MUFig, men tydligen borde jag absolut gå med i MUF!

   Och jag blir SUR! För om det här är sättet MUF lockar medlemmar känns det ju fruktansvärt dåligt! Kunde man ens bli Grön Ungdom? undrade jag, och gjorde därför testet en gång till och svarade denna gången ENDAST saker som "nej, jag gillar inte fildelning för internet är ju dåligt för miljön" och att alkohol inte borde säljas alls utan att vi borde "låta träden behålla sin etanol" samt att alla skattepengar borde användas till att bekämpa miljöbovar osv.

   Först då blev jag Grön Ungdom. Och meddelandet (som ang. MUF hade handlat om frihet och sådana fina saker) var: Häng med Grön Ungdom och kedja fast dig vid en oljerigg!

Vad i h-lvete?!


Kommentarer
Postat av: Víkþórr Veggiss Berurjóðr

De där MUF verkar vara som FpU/UH här i Norge, men det här var ju även värre enn de.

2009-03-16 @ 22:11:16
URL: http://en.vvb.no/
Postat av: Anonym

sara du var den största mufaren jag kände

2009-04-13 @ 18:40:56
Postat av: Anonym

vad är det ni gör innom grön ungdom om ni inte kjedjar fast er?

2009-04-13 @ 19:29:58
Postat av: Anonym

Hej!



Är du intresserad av att vara ung för evigt?



Åldrandet slaktar 100 000 gamla människor varje dag, oftast under fasansfulla och tortyrliknade omständigheter. Alldeles i onödan har det visat sig eftersom åldrandet kan botas!



Tycker du att vi ska besegra åldrandet så att människor får leva så länge de själva vill?



Jag skriver om åldrandeproblemet och om hur vi ska göra för att få bukt med den gråa massförintelsen och skapa en evig sommar av ungdomlig hälsa.



Kolla in min blogg!



Trevlig kväll!



http://victorbjoerk.blogg.se

2009-04-13 @ 19:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0