Naturare goes samhällare?

  Jag funderar på att byta linje. Program, säger man kanske. 
  För de som inte redan visste det kan jag tala om att jag läser naturvetenskap på Donner. Förvisso har vi hittills bara läst kärnämena, men under hela hösten har jag haft en viss lycka inför varje samhällskunskapslektion och ett visst hat inför varje naturkunskapslektion. 
  Jag vet helt enkelt inte om natur är min grej. Det har aldrig intresserat mig avsevärt, men jag hade ju bra betyg så varför läsa något annat? Samhäll är ju bara för de inte lyckades komma in på natur.
  EH. Om jag hade tänkt igenom mina val innan hade jag insett att jag skiter i hur jorden skapades, och struntar i hur mycket en kolatom väger. Helt enkelt: hur saker och ting hänger ihop ur ett naturvetenskapligt synsätt intresserar mig inte.
  Däremot hyser jag ett stort intresse för hur människor har det runt om i världen. Hur de lever och hur det blev just så. 

  Det behöver kanske inte råda jättestora motstridigheter mellan detta, men det är min helhetsbild som jag inte känner stämmer överens med ämnena jag, om jag inte byter då, kommer tillbringa mina kommande 2 och ett halvt år med att plugga. Även om jag inte tycker att det verkar så svårt att jag inte skulle klara av det känns det inte rätt. Jag ska inte gå tre år på gymnasiet med enda syfte att få bra betyg, jag vill få med mig något mer. Kunskap och insikt i sånt som intresserar mig, även om jag just nu är rätt kass på just de ämnen som kan ge mig det.

  Nåja, imorgon ska jag träffa ansvarig för naturverksamheten och prata igenom det. Kan nog vara givande, känner inte att jag ska ta något beslut om det här för snabbt, även om jag gått och tänkt på det i nästan ett halvår. 

  Nu ska jag kika på poängplaner för samhällsvetenskapsprogrammet (långt ord!). En läskig sak är föresten att jag kanske inte kan gå kvar på Donner.

Kommentarer
Postat av: Niclas

Jag kom på samma sak, fast efter jag gått ut gymnasiet. Så vänta inte för länge med att byta om det är vad du vill:)



Men annars kan jag meddela att Naturare också kan visa sig vara bra människor..



Ha de!

2009-01-09 @ 22:37:53
URL: http://absoluteniklas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0