Mer seglarbarn!

  Idag hade vi tränarmöte på LSS (Långedrags Segelsällskap). Det var asgött! Eller ja, det som är roligt med LSS är att vi verkligen har kul tillsammans och nästa möte ska ske i form av en middag.

  Bland annat diskuterades omformningen av seglarskolan, LSS gör i år en storsatsning vilket jag verkligen tror kommer bli kul och lönsamt. Seglarskolorna under sommaren ska näst intill fördubblas och det ska även finnas en att gå under våren. Seglarskola för pyttebarn ska också dra igång under nästa höst. Känns kul att LSS tar tag i saken och inte låter GKSS ha alla seglarskolebarn, därifrån kommer de ändå ingenstans och det finns helt enkelt ingen organiserad verksamhet för seriösa optimister. Men LSS kan, det vet jag!
  Hur vi ska få alla barn är dessutom väldigt enkelt: ett personligt brev till samtliga 2:or, 3:or och 4:or i området ska skickas ut via cykel med Henrik och Patrik. Om vi då räknar med att ca 25 % av alla nappar kommer det bli grymt mycket barn, vilket till och med Åsa kunde ränka ut när hon rask påpekade att det skulle bli 25 barn om vi nådde ut till 100 ;) Och fler kommer vi att nå.
  Och rent praktiskt har juniorrådet (som ironiskt nog består av vuxna, men det ska jag ändra på) sett till att vi får köpa in minst 5 optimister, med sponsring 8, vilket är skitbra eftersom man då inte tvingar alla barn att köpa svindyra, eller låna ihop svindåliga, båtar inför en seglarskola eller terminskurs.

  Eftersom jag funderar på att inte segla särskilt mycket själv blir det dessutom mycket tid att lägga på det här, vilket ju är kul. Redan nu blir det alltså lite planering inför sommaren, ska dessutom upp till Stockholm v.7 för att ordna med min, Agnes och Ophelias visit to La France. Åhåhåh, jag vill ha sommar!

  Fast först vill jag ha samhäll, nästa vecka blir min test-vecka med SP1B! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0