Det här med lediga onsdagar...

... är en jäkligt bra grej. Inte för att man får särskilt mycket gjort, i alla fall inte om man är mig, men för att det är extremt skönt att kunna sitta en hel dag framför datorn och äta pannkakor och inte göra någonting alls.

  Nu har jag inte varit riktigt så dålig, men möjligheten finns ju.

  Dessutom är det väldigt bra att man kan lägga arbetslagsmötena och skolkonferenserna på onsdagar. Det innebär nämligen att man inte beehöver ha jättebråttom för att eleverna och lärararna har lektioner utan man kan låta det ta sin tid, vilket jag tycker är oerhört viktigt. Saker som är värda att diskuteras bör också diskuteras, inte hastas förbi i något halvt odemokratiskt beslut.
  Och dagens AL var faktiskt jättebra. Vi diskuterade dels upplägg, men framförallt syfte, med "Elevinflytandedagen" som ska hållas någon gång i mars. Jag tycker är att det är en grym grej, men den bör  defenitivt inte användas för att lösa befintliga problem (dessa ska ju lösas så snart de upptäckts, inte en gång per år). 
  Vad vi också halkade in på (Wihooo, inge elever verkar bry sig om det här men jag tycker att det är himla viktigt) var elevernas inflytande över kursupplägg, något som i dagsläget knappt existerar (eller JO, jag höll visst på att glömma!! När vi frågade Jonas Wicktor om vi fick redovisa efter jul så fick vi ju faktiskt, jo, jo, men det är ju sant, och elevinflytande handlar ju inte om någonting mer?).

  Oavsett exakt vad vi babblade om; det var bra.

  Dessutom har jag hunnit med att klippa mig. Äntligen. Har gått omkring hur lägne som helst och tyckt att mitt hår är alldeles för långt. Nu är'e borta.

  Efter det försökte jag köpa en kjol på Åhlens men mitt deras kassa-apparat tyckte inte om mitt kort och argt krävde jag istället att få lägga undan den i några dagar. Får helt enkelt återvända, den var jättesöt. Och om exakt en vecka får ja lite pengar igen. 

Nej, nu ska jag försöka städa mitt rum. Min lathet störs av att resten av familjen droppat in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0