Det här med att komma på namn...

... är någonting jag hatar. En sak är att sitta för sig själv, eller med vänner, och fantisera om påhittade namn, platser eller vad det nu än kan vara men att tvingas hitta på något kul, kreativt, icke-anonymt och inte minst passande namn på diverse sajter eller vid andra tällfällen är ett rent helvete. Vad man än lyckas åstadkomma efter intensivt tänkande kan man vara hundra procent säker på att man kommer ångra resten av vistelsen på sajten, umgängestiden med människorna eller rundan av Rasmus Rotmos och Julia Jordgubbe.

  Vad gäller namnrundorna hände det mig i helgen, och det har hänt förut. Dessutom har man ju hört om skräckexemplena då folk glömmer bort personen i frågas riktiga namn och endast kallar denne för vad som nu än började på samma bokstav och var fruktansvärt intressant.

  Det är bland annat detta som gör facebook sjukt bra. Man slipper hitta på ett namn, och även om man inte alltid slipper skämmas för det (händer ju faktiskt att man hatar namnet man är döpt till, även om och kanske särskilt eftersom man inte kom på själv) så är det inte svårare än att stava till det för att bli och förbli medlem. Dessutom slipper man försöka luska ut vilka av knullrufs92, Annispannis eller killmyself som är ens kompisar.

  Men allra senaste tillfället inträffade för bara några minuter sedan. Last.fm, med tips på musik (hittills har jag hittat massor så det rekomenderas starkt!), ville ha ett "önskat användarnamn" och heter man Sara behövs något av det lilla extra för att tillåtas bli medlem. Usch, jag såg framför mig hur jag gång på gång skulle behöva ångra namnvalet, som jag inte ens hade kommit fram till vid det här laget, alla gånger jag skulle bli tvungen att berätta om det för någon annan som också använde sig av sidan.
  Något jag snabbt bestämde mig var defenitivt att skippa hela den kreativa delen då den alltid bara blir töntig, åtminstone för mig. Men bara "Sara" gick såklart inte för sig, och Saraaaaa eller liknande kändes aningen uttjatat.
  Slutligen kollade jag upp hur många Saror det bor i Sverige. Hade velat ha hela världen, men kunde inte hitta några uppgifter på det. 60617 kvinnor och en man, visade det sig vara.
  Så från och med nu kan ni även hitta mig på lastfm.se, och då som enav60618Saror, ett namn jag redan ångrar.

Kommentarer
Postat av: Zhirgoyt

När jag kanske var 11-12 så frågade ett spel mig om vad jag ville heta när jag skulle spela på internet, och cool som jag var, så tänkte jag en lååång stund på vad jag skulle heta. Jag ville ju ha något coolt som ingen tänkt på innan. "Zhirgoyt" kan se ut som om jag bara skallat tangentbordet, men det är faktiskt ganska uttänkt... problemet är att nu har jag fastnat med det, och använder det överallt (förutom facebook;)). Det som är problemet är att så fort som någon frågar mig vad jag heter på sajterna så får jag stava mitt namn för folk eftersom jag knappt kan uttala "Zhirgoyt" själv...



jaja, jag ville bara klaga en stund:P testa att googla "Zhirgoyt" förresten, det är ganska kul ^^

2009-01-05 @ 21:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0