Svammel.

Jag lämnade in mina IV-val idag. Efter ett extremt velande hit och dit bestämde jag mig, om jag minns rätt, för matte C, miljöpolitik och Europa och EU. Ska bli så sjukt intressant, jag är jättepepp :) Det blev därför ingen retorik, men det kan bli det som kompletterar Engelska C och rättskunskap i trean. Å andra sidan vill jag så himla gärna läsa litterär gestaltning, men kursen är 100 poäng...
   Nej, usch för val som jag alltid tar på alldeles för stort allvar, detta var dessutom bara preliminärt.

Imorgon är jag ledig! Övriga i klassen har geografiprov, men efter som det är en av kursen jag bara hoppat in i blir det till att göra det efter lovet och det är i vanliga fall min enda lektion varannan fredag.
   Därför ska jag bege mig till centralen och slå mig ner på plats 50 i vagn 14 på ett Stockholmståg kl. 12:02. Jag riktigt längtar efter att behöva döda fem timmar (så är det när man är fattig!). På riktigt alltså, det är inget skämt. Få saker går upp emot att göra exakt ingenting hur länge som helst. Ska dessutom försöka plugga lite, vilket känns skönt med tanke på hur mycket som skyfflats åt sidan för diverse engagemang de senaste veckorna. 

Gällande GU insåg jag i tisdags att jag spenderat tre dagar i rad på kansliet, och varit på fyra olika möten/träffar. Jag gillar det, starkt. Kommer inte infinna mig där förrän om knappt en vecka, herregud!

Spenderade förövrigt natten åt att undersöka rasismens utveckling samt diskutera demokrati med Niclas i nästan en timme. Det är så kul att vi alltid hamnar i jätteintressanta diskussioner. Niclas har ett grymt demokratiperspektiv, om än lite väl idealistiskt.

Nåja, för att slippa IG i svenska borde jag göra mig av med min romananalys, som jag kämpat som fasen med de senaste veckorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0