STHLM yoo

Hallihallå!

Just nu sitter jag och tittar på Agnes som pluggar och är moraliskt stö(r)d. Dvs, jag hänger på facebook samtidigt som jag håller på att spricka på grund av way too much tacos och Ben & Jerry's. And brownies and even more ice-cream and... Well yeah, you get the point.
   Och anledningen till att jag skriver på engelska är troligtvis att jag spenderat way too much time med Agnes idag i hennes skola där hon går i en engelsktalande klass. Hon går på en stoor skola, nämligen Kungsholmens Gymnasium in Estocolmo. Stockholm, det vill säga.
(Förlåt att jag är så snurrig!)
   Jag inser verkligen hur van man blir vid mini-Donner med jackor och iPods drällandes lite här och där, inget klotter och i princip inget främmande eller i alla fall inte farligt. I morse landade jag i högstadiet bland dammiga klassrum, flygande pennor och stora matsalar igen. Fast det var väldigt trevligt :)
   Och efter en lång dag, vilken avslutades med en kul träff med fokus på diskriminering i media, handlade vi tacos med Ophelia och drog hem till henne för att äta, prata St Raphaël-minnen, vår resa i sommar samt sjunga ABBA. Vi blev dock tvugna att ganska hastigt dra eftersom vi skulle flytta från Agnes mamma till Agnes pappa.
   Så nu sitter jag är, skitfet och för trött för att på allvar orka skriva något annat än flum. I've had way too much of A and O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0