Fredagen.

Mcdonalds säger i sin reklam att Big Tasty är en del av julen. Trots att jag är naturare (om än fejk) så förstår jag inte logiken. Eller kanske är det just därför.
  Vad som däremot är en del av julen är min troligtvis blivande julkalender från The Body Shop. Det gör mig asglad. Tänk att få vakna varje morgon i 24 dagar och fy en ny produkt därifrån!
  Vilken tönt jag är som skriver om sånt här här.

  Så till viktigare saker.
  Igår var det julbak hos Sara! Dock var det bara jag och Sara som var seriösa. Oscar, iklädd ett minimalt bamse-förkläde med extra plast för extra spill, använde fel former så att pepparkakorna blev jättetjocka. Om inte Sara hade hindrat honom från att grädda  dem genom att "råka" kavla sönder dem hade resultatet blivit någon slags degis mjuk papparkaka.
  När Dani, Julia och Louise sedan hade gått hem (rätta mig om jag sa fel namn) såg jag, Sara och Oscar på en film. Den hette Patloon eller något sånt där och handlade om kriget i Vietnam vilket ju också innebär att den inte hade någon egentligen handling. Den var sjukt dålig, det var vi eniga om.
  När vi sedan kolla upp filmen och dess betyg måste det ha blivit något fel på Saras internetuppkoppling. Datorn informerades oss nämligen om att filmen vunnit 5 Oscars och varit nominerad till 9. 
 
  När jag sedan skulle ta bussen hem skjutsade Oscar mig till hållplatsen. Efter några mnuters snack om ingenting bestämmde jag mig för att kolla om bussen ens gick därifrån, vilket det visade sig att den inte gjorde. I smärre panik åkte vi därför till andra läget, från vilket den inte heller skulle gå, och i sekunden efteråt kom bussen åkande mot et tredje läge på andra sidan vägen. Klockan var mucho sent och jag ville inte ha några jobbiga omvägar så aningen stressad kan man ju lugnt säga att jag blev. Det hela slutade lyckligt och jag hann med bussen tack vare en rush över gatan och en snäll busschaufför.
   Hade jag missat den hade jag i och för sig ändå tvingat Oscar att skjutsa mig, men ändå.
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

de hade varit sjukt ball om du hade missat den o bara sett den åka föri :P

2008-11-29 @ 17:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0