Äntligen kan man pusta ut... (om man bortser från naturkunskapen)

  Okejdå, mötet gick bra. Samtliga var positiva till mer ungdomsinflytande, ska bli kul att se vart det leder... Dessutom diskuterades det inköp av "lånebåtar" och kölbåtssegling. Angående lånebåtarna tycker jag att det är en jättebra idé, alla har inte tillgång till nya, fina båtar i början av en seglingskarriär så klubben borde åtminstone kunna ordna med såna som fungerar och vars tillbehör existerar och passar.
  Kölbåtssegling togs upp i samband med "hur man ska få foolk att segla efter 19", som ju är ett ganska stort dilemma för Svenska Seglarförbundet nu. När jag ändå är inne på spåret att sluta segla, lär detta bli intressant. För jag vill ju inte sluta segla helt...
  Nåja, mer om det någon annan gång.

  Imorgon blir det drama och naturkunskapsgrupparbetet (jävlar vilket långt ord!). Och sedan kommer det någon från Amnesty till mig, Jane, Linn och Sofie för att informera om hur vi ska starta vår grupp. Ska bli jättekul!
  Jane kom med idén under middagen i fredags och jag har själv tänkt på det länge, inte bara för att Amnesty är otroligt viktig organisation som jag tycker att man ska stödja utan också för att det finns så väldigt få föreningar på skolan. 
  Och mänskliga rättigheterna firar ju 60 år, så det passar perfekt!

  I övrigt verkar Claes (och hans kompanjon Henrik) vilja ta upp kampen igen, drygt ett år efter att den påbörjades. Självklart ställer jag upp! Dock vet jag inte alls om jag kommer lyckas med tanke på att jag inte ens har något mål som innefattar att få många besökare... Nåja, det kan bli kul.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh va bra att de gick brapå mötet. Förlåt att jag inte var där och stötade dig, men jag tycker faktist du klarar dig utmärkt på egen hand! Kul med amnesty gruppen, ergrupp kommer bli så himmla mycket bättre än vår!(på arbeta alltså, inget annat)

2008-12-09 @ 22:33:04
Postat av: Åsa super duper bäst!

Asså jag visste inte ens nått om mötet!?? Och jaa sara, jag har skickat min mailadress till karin.. hur visste du det?



svara tack!

2008-12-09 @ 22:38:10
Postat av: Åsa super duper bäst!

:D *

2008-12-09 @ 22:38:46
Postat av: Ophelia

Jag kan reppa dig här borta i Stockholm ifall det hjälper dig i kampen! X

2008-12-10 @ 00:26:24
Postat av: Askungen

Nyfiken... !

2008-12-10 @ 09:03:18
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
Postat av: Isabella



SDU = Sveriges dövas ungdomsförbund

SKUR = Skånes dövas ungdomsråd (en lokal förening ansluten till SDU)



Hoppas att du förstår allting lite bättre nu. Men tack iaf.









2008-12-10 @ 11:51:56
URL: http://www.ihagnell.blogspot.com
Postat av: Isabella igen

Förresten, läste igenom din blogg lite nu och du skriver riktigt bra! :)



2008-12-10 @ 12:12:50
Postat av: Claes dvs utmanaren

Smått avundsjuk på antalet kommentarer. Men vad gäller skrivandet krossar vi dig.

2008-12-10 @ 19:16:10
Postat av: Malin

Bläsh! Jag skrev just en jättejättelång kommentar, men jag insåg att den inte lämpade sig för allmän läsning.I will tell you someday!

2008-12-10 @ 23:32:39
Postat av: Malin

Förresten har jag en lösning på dina julklapps problem. Köp en get i Mocambique (stavning på det?) actionaid.se Det har jag gjort, det är bra, inte dyrt och pengarna går till något bra:)

2008-12-10 @ 23:36:53
Postat av: Anonym

eller ett annat julklappstips: köp en gran för 500kr eller nåt och låt den stå kvar i skogen! Det tycker jag vi ska göra men de tycker inte övriga delar av min familj"

2008-12-11 @ 15:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0