Sverige utan Zlatan är som segling utan vind.

  Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!
   Så nära! Så äckligt jävla nära att man vill spy, särskilt som oinsatt och okunnig i och om fotboll.
  1-2 till Spanien. Lika tills 92:a j-vla minuten.

  Men okej, jag hade trott på ungefär det här resultatet. Spanien (rankade 4 i världen i maj) vs Sverige (rankade 30) kunde väl inte bli annat än förlust för de ständigt för hoppfulla blågula. Spanien inledde bra, fick några bra chanser och Sverige lyckades knappt få över bollen till andra sidan planen. 
  Och i tionde minuten, eller något sådant, smällde det till och Spanien la ett snyggt 1-0-mål. 
  Nu är det kört, tänkte jag och gick till och med iväg en stund för att göra någonting annat. När jag sedan återkom hade Sverige dock fått upp spelet igen. Många bra anfall, och snart ett mål. Från vem? Ibrahimovic ofcourse.
  Och, det känns faktiskt lite dumt att säga det, men Sverige suger utan Zlatan. Då vår ende chans fått avstå andra halvlek började spelet direkt domineras av spanjorerna. Anfall efter anfall och målchans efter målchans skapade de. Sverige stack bara in en fot då och då och visserligen ledde det ofta till en riktigt bra anfall när de väl kom igång, men i övrigt ägdes planen av de röda.
  När Kim Källström hoppde in vågade jag börja hoppas på att Sverige skulle ta det, för ett tag fick de igång spelet, men när 90 minuter gått var det bara att hålla tummarna för att det skulle bli oavgjort. Och så såg det ju ut, tills spanjoren Villa gör ett snyggt mål en minut före matchens slut.
 
  Ja-a, vad säger man? Fan då. Det svider. Trots att de var värda det, trots att Sverige spelade mycket sämre och är ett mycket sämre lag; trots allt så svider det. Och om jag har fattat det hela rätt så innebär detta att om vi tar oss vidare (vilket vi troligtvis gör, om Ryssland vinner ska jag fan... äta upp min hatt eller något) får vi möta Holland.
  Och det, mina damer och herrar, det blir en förjävla sorglig historia.

Kommentarer
Postat av: Bea

Jag håller med dig till hundra procent. Sverige fungerar inte utan Zlatan.

Men de spelade faktiskt bra idag med tanke på motståndet och visade att de inte är såå mycket sämre, men tyvärr förlorade de ändå :(

2008-06-14 @ 22:11:01
URL: http://desmajobbiga.bloggspace.se
Postat av: Bea

Haha, nej men det var faktiskt riktigt kul!

Ja, eftersom då har både Ryssland och Sverige en vunnen och en förlorad match så då är det laget som vinner som går vidare tror jag.. eller om de spelar lika så är det antagligen målskillnad som man räknar på :P

2008-06-15 @ 11:00:14
URL: http://desmajobbiga.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0