Holland - Frankrike

  Herrejisses!
  4-1 till Holland, det är minsann inte kattskit...!
  Såg just matchen, och känner för att skriva en kort sammanfattning, oinsatt och okunnig i och om fotboll som jag är.
  
  Redan efter tio minuter nickade holland in sitt första mål, men sedan dröjde det till i början av nästa halvlek. Själv hade jag trott starkt på Frankrike från början, men man insåg ganska snabbt vilka som faktiskt hade kontrollen. Det var inte det att Frankrike inte spelade bra, det gjorde de; de skapade flera riktigt grymma chanser men lyckades aldrig sätta bollen där de ville ha den. Holland däremot, körde på bra passningspel; snabbt och enkelt, och hyfsat kontrollerat kunde de sedan se målen rulla in, ett efter ett. 
  Fast när en av Frankrikes backar sköt en grymt inlägg till Henry som lätt styrde in bollen i mål, då trodde jag faktiskt att de skulle kunna vända det. Men sedan kom Hollands tredje mål redan i nästa minut, och som tv-tittare förstod man direkt att nu var det kört.
  Visserligen var domaren lite hård mot fransmännen ibland, men jag tror inte de hade tagit det ändå. Lite för splittrade, och mot en hårt sammansvetsat Holland höll det helt enkelt inte. 

  Ska se om jag kan somna tidigt ikväll och kanske jobba lite imorgon bitti (usch, ordet "bitti" får mig verkligen att vilja hänga mig själv) innan jag åker till mamma och Andreas.
 

Kommentarer
Postat av: Cass

Van der Sar är ju typ GOD ON EARTH!!!

Sportkommentator, nästa?

2008-06-14 @ 11:39:49
URL: http://discobeforebreakdown.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0