Ringjakt

Det verkar bli mycket jakter den här veckan.

Idag innan jag och Åsa seglade med råssarna tappade Åsa sin silver-ring från London genom en springa mellan plankorna på bryggan. Hon slängde sig ner på magen och tryckte ansiktet mot det våta trät, för att kunna se var den låg. Och där låg den, på ett smutsig sten under vattnet.

Eftersom som jag är världens bästa kusin coh kompis offrade jag mig. Jag hoppade i vattnet, kröp in genom ett hål och in under den stora bryggan som täcker en stor del av LSS andra sida. Åsa ropade och jag krånglade mig fram till henne mellan plankor och stenar samtidigt som jag kände hur mer och mer vatten strömmade in genom min läckande torrdräckt. Jag fick syn på den, och doppade ungefär halva mitt huvud innan jag slutligen fick tag på den.

Åsa tackade mig genom att skänka mig den kexchoklad hon tidigare lånat mig, och dra tillbaka ett gammalt hot om att ta något ifrån mig.

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0