Måndagssegling i Kullavik

Nu har jag precis (eller för kanske någon timma sedan) kommit hem från Kullaviks Måndagssegling. Jag kom inte sist! Alltid en framgång för mig, nu sedan jag började segla e-jolle.
I alla fall, det blåste en hel del. Så pappa var väldigt mycket emot att jag seglade med mitt nya, seglingsbara segel. Mitt andra, det jag fick till båten, är med max draget uthal, lika bukigt som mitt nya med max släppt. Så det seglet + hårdvind kändes sådär, men jag seglade såklart ändå. När jag precis ska börja länsa (och ligger sist) upptäcker jag till min stora glädje att Carro har kapsejsat. Yes, då ligger jag inte sist, tänker jag, även om hon ju garanterat kommer segla ikapp mig nästa kryss... Men nej, tvärtom så drar jag ifrån henne! Inte mycket, men det gläder mig ändå.
Och jag är supernöjd så länge jag inte kommer sist :)

Oj vilket seriöst seglar-inlägg jag skrev nu. Det var bara för att öka konkurrensen med Claes lite :P

//SARA

 bilder från lördagen

Kommentarer
Postat av: Claes

Era inlägg är så korta...man hinner knappt börja läsa.

2007-09-03 @ 22:00:03
URL: http://xgordinjobb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0