Skolplaner o så.

Det är lite intressant att se vad som händer när man lämnar en klass. Vem som ersätter en. För min del finns det tydligen en hel del platser att ersätta.
  Oscar är tydligen mötesordförande på alla våra klassråd. Han säger att det inte fungerar, men han har också en tendens att överdriva saker så det tror jag inte på. Men idag blev Jane vald till ny klassrepresentant så hon kanske tar över och styr upp det. I och för sig tror jag att Nicole, som representerade NV1A med mig förut, klarar det alldeles utmärkt.
  Jag kollade också upp min plats på arbetslagsmötena. Det roliga med att byta är att man får veta vad alla lärare tycker om en, eller åtminstone många. De får liksom en anledning att tala om det då. Jag är tydligen väl värd en plats på arbetslagsmötena av många skäl och får därför lov att vara politisk vilde om jag så behagar. Faktum är att jag hellre är det än representerar SP1B, som jag inte har någon koll på, men tydligen har ingen annan i klassen något jätteintresse av att representera oss så jag får väl göra det ändå.
  Jag är tydligen väldigt bra på matte också, och har nu tryck in en matte B-lektion på min håltimme på tisdagar. Ska faktiskt bli kul, och då kan jag läsa matte C i tvåan. 

Men åter till vem som ska ersätta mig. Det ska ju komma en ny Sara till klassen i form av en Sofia också. Eller något sånt. Jag ogillar tanken, men man kan självklart inte gå i två klasser samtidigt även om jag så önskar. Det är tråkigt att det känns så konstigt att träffa mina forna klassisar i korridorerna, men man vänjer sig kanske. Ska försöka infinna mig på deras klassråd också. Och nu ska det skrivas svenska!! EH.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0