EP-val, UNICEF, RBUF, Amnesty, spanka, franska, svenska och livet leker.

  Jag är lite småsur, för jag får inte rösta på mp's Europaparlamentsval-lista. Oj, långt ord. Tänkte att alla kanske inte förstod om jag bara skrev EP... Jag hade i alla fall röstat på Max :D Och en snygg kille med ryggsäck som var 20:e, det var coolt.

  Idag var jag på UNICEF Göteborgs träff inför våren. De är väldigt små och hittar inte på så mycket, men det känns som man kan engagera sig på en lagom och kul nivå :) Bland annat ska jag försöka ingå i en informationsgrupp som ska ha som syfte att jobba aktivt i Götebord. Ska bli kul!

  På fredag åker jag till Norge med Niclas via Rädda Barnens Ungdomförbund. Det är ett seminarium om våld mot barn och mer än så vet jag inte, men jag är jättepepp!

  Idag hade vi Amnesty-intro-mötet på skolan. Ska bli himla kul att komma igång på riktigt! Mest är det folk från klassen, men jag ska jobba så hårt jag kan på att det inte ska bli någon kompisgrupp utan en grupp för alla. 

  Idag hade jag spanska för första gången. Det gick jättebra! Trots att jag missat halva kursen och aldrig läst någon spanska i hela mitt liv innan så kunde jag följa med jättebra, mycket tack vare franskan. Fick också veta av min franskalärare att det är helt okej att jag byter grupp, jag är tydligen en "tillgång för gruppen". Visst känns det bra, men att det förekommer favorisering från hans sida är det ju ingen tvekan om. Synd, tycker jag. Han borde lägga mer tid på dem som faktiskt har svårt för det.

  Nåja, det här var lite uppdatering från min sida. Måste återgå till min romananalys som DÖDAR MIG.

(Men jag måste ju bara konstatera: jag har det grymt bra! Och imorgon är det GU :D)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0