En stilla revolution mot allting jag brukade vara.

Först och främst: Natur eller samhäll?
Tänk om jag bara kunde trycka på knappen samhäll och snipp, snapp, snut så var den jobbiga sagan slut och jag levde lycklig i alla mina dagar.
Jag vill inte lämna min klass, det är nog mest det. Den är bäst.

Sedan: Segling 2009 också eller inte?
Jag kan tyvärr inte riktigt bara vänta och se eftersom min sommar balanserar på om jag ska segla några mästerskap, och isåfall vilka, eller inte.

  Nåja, det är inte så bråttom. Natur blir det fram till och med v.7 för att sova, leva, äta, tänka, plugga och umgås på saken.  
  För er som jag tjatar massa på om det: Jag behöver bara massa rådgivning! Så jag pratar med alla jag kan.
  Seglingen är så sett ett större problem. Jag vet inte riktigt när jag behöver bestämma mig, och när jag får reda på det blir jag säkert bara förvirrad och går in i väggen.

  Föresten, jag har massa grejer på gång. Det är jättekul. I och med uppstarten av Amnesty-gruppen på Donner är det en hel del att greja med. Det gäller allt från att kolla i vilken sal vi kan hålla mötet i och hur vi ska informera om det till vilka som ska baka och vad vi egentligen ska stå där och säga. Men det kommer bli grymt!
  Sedan har jag gått med i en UNICEF-grupp i Göteborg så nästa vecka ska jag på ett möte inför året :)
  Elevinflytandegruppen på skolan ska dessutom komma igång hyfsat snart, hoppas jag.

  Dessutom måste jag tillägna några meningar åt Mikael eftersom han uppenbarligen läst bloggen väldigt troget och ringde mig idag och var chockad över att jag skulle "sluta på Donner". Vi har haft samma tankebanor om det där. Och så har han varit borta en månad. Så det ska bli kul att träffa honom igen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du är en samhällare i grund och botten är det klart att du ska gå samhäll! din klass kommer du alltid att ha kontakt med, du har ändå gått där såpass länge! det är ändå 2 och ett halvt år kvar av din utbildning, natur är inte kul i trean!!! puss

2009-01-12 @ 21:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0