Coachen tipsar.

Hamnade på Navid Modiris blogg 365saker.se. Killen är ett geni.

  För att börja mitt lilla korta inlägg om bloggar i allmänhet måste jag tillämpa ett av Claes citat. "Alla skriver men ingen läser." (Förövrigt har han sin blogg svartflagg.blogg.se, som han säkert blir jätteglad om ni läser och komenterar.)
  Det är rätt sant, särskilt när det gäller bloggvärlden. Och sedan Blondinbella toppar listorna över Sveriges mäktigaste människor är det inte konstigt att var och varannan fjortis tänker att de också kan lyckas.

  Okej, jag måset nog göra en liten avvikare. Jag hade tänkt babbla lite om att man kan strunta i om folk läser eller inte och istället blogga för sin egen skull, men exemplet ovan för mig in på något jag försöker leva efter så gott det går och tycker är synd att det inte finns mer av i Sverige. Och som fjortisarna faktiskt har och har fått av Blondinbella, vilket ju är bra.
  Jag kallar det: "Kan hon så kan jag".
  Eller: "Kan han så kan jag."
  Eller de, eller vemsomhelst.
  Man kan också säga: "Lite jävlar anamma". Tror i och för sig att jag stavade helt fel där.

  Nåja, för att komma till saken. Jag tycker att det finns en alldeles för trist stämning i Sverige. Jag tror att det är den som gör att betyg suger och den som gör att folk mår dåligt och inte arbetar och inte motionerar och allt sånt där.
  Det kallas dåligt självförtroende. Det är det som kommer döda dig, kära vän. Det är det som kommer ge dig lungcancer eller köra över dig eller dränka dig eller vadsomhelst.

  Det handlar om att man i Sverige, som ung eller gammal, tjej eller kille, inte vågar pröva. Inte vågar fråga för att frågan skulle kunna klassas som dum. Inte vågar gissa för att det kan vara fel. Inte vågar hoppa över stupet eftersom risken finns att man inte når andra sidan i tid. 
  Istället står man liksom kvar och glor. Utvecklande? Nej.

  När folk träffar människor de tycker har gjort något bra tänker de: "Oj, så där bra kan aldrig jag bli."
  Varför inte?!
  Personen i fråga är ingen gud. Personen i fråga har troligtvis bara tagit sig samman och klättrat upp för det där jäkla berget du står och tvekar framför. Peronen i fråga är knappast starkare, smartare, snabbare, snyggare eller bättre än dig alls. Eller var åtminstone inte det när han eller hon påbörjade sin vandring.

  Så när jag träffar folk som jag tycker verkar göra bra grejer tänker jag:
  "Kan de, så kan jag."


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vore kul med lite fler bilder!

2009-01-15 @ 21:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0