Nörden Sara.

Idag, en fredag alltså, lämnade jag skolan tio i fem efter att ha suttit och pluggat sedan halv två. Förvisso med en halvtimmes paus för telefonkonferens med valberedningen, men ändå, det känns sjukt. I tisdags var jag dessutom i skolan en timme tidigare för att plugga, och då frågade biträdande rektor och natur-ansvarig (som fixat med mitt byte) om jag sovit där under natten eftersom hon sett mig sitta kvar drygt en timme dagen innan också.

Slutsats: jag är världens pluggis.

Men faktum är att det känns ganska lugnt. Alla grejer jag gjort hittills har varit relativt roliga (förutom geografi, fy i helvete) och framförallt lärorika, och jag har oftast blivit nöjd med resultatet. Eller... när jag tänker på saken har jag haft två ganska stora misslyckande senaste veckan, vilket är något av ett rekord. Den ena, geografin, berodde till större delen på en extremt jobbig vecka, och det tog verkligen hårt från början, och det andra var matten idag då jag lämnade in en inte helt klar hemtenta.
Men jag känner mig faktiskt ganska lugn över det. Både geografin och matten känns som något jag faktiskt gjorde mitt allra bästa inför, sedan var det inte mer än otur att jag inte kom hela vägen.

Kanske har jag äntligen blivit av med min prestationsångest. Vi kan ju hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0