Friday.

  Okej, time för ännu ett inlägg i min sega aktivitet på bloggen.

  Ännu en skolvecka är över, det går fort nu. Eftersom onsdagen var ledig känns det bara som vi gått två dagar i skolan och det lika gärna skulle kunna vara tisdag.
  Trots en del läxor och lite jobb inbillar jag mig att jag kan spendera min fredagskväll på just det sättet jag vill just nu; min dator et moi. Och när jag skriver "min dator" menar jag faktiskt inte facebook i fyra timmar, utan snarare mina älskade Friends-avsnitt (gärna hela natten).
  Vad som behöver pluggas är lite franska, leta upp en artikel och granska den ur ett naturvetenskapligt synsätt samt skriva en knapp A4-sida om hur vi upplevde livet i Bergsjön och Askim. Vad gäller jobb pratar jag såklart om mitt ledarskap för ca 50 små gymnastikbarn på måndagar, något som med planering, anmälningar och listor tar upp en ondödigt stor del av min tillvaro. Att jag tycker det är riktigt kul bör väl i och för sig tilläggas, jag måste erkänna att jag faktiskt överantränger mig en del för deras skull... :)

  Och så ska det ju tillaggäs att sista Elitserien äger rum nästa helg vilket för mig innebär hårdträning. På min nivå, alltså. Alla träningspass som finns att tillgå, och förhoppningsvis någon form av motion de dagar jag inte seglar. Har idag ätit en grovt överdriven mängd kokosbollar och godis, något som inte ens kan ursäktas med att det är "festlig fredag". Men hallå, jag seglar e-jolle, jag behöver gå upp i vikt! Det däremot kan jag alltid ursäkta mig själv som gottegris med.

  Wow, det här inlägget blir ju riktigt långt! Enjoy, för det är minsann inte varje dag jag har ork eller lust till det.

  Helgen 27-28 september verkar mer och mer vilja döda mig. Allt kul jag vill göra händer då! 
  Dels är det reunionparty med språkresan, något som för mig åtminstone hade varit en anledning till att åka upp till Stockholm, trots att jag hatade EF-diskona. Men jag och Ophelia hade i alla fall kunnat roa oss med att titta på de andra och dricka poplemousse-juice, och allt hade varit preciiis som i Frankrike. Inte helt fel alls faktiskt.
  Sedan gäller det såklart insparksfesten, som är dagen innan. Något jag känner mig riktigt extremt opepp på men som jag ändå inte vill missa. Hatar tråkiga, töntiga anordnade diskon, men vafan, lite rolig får man väl vara.
 Och 26:e till 28:e håller Sveriges Elevråd Svea en utbildning som Donner hade kunnat skicka mig till, och då hade jag fått träffa Agnes! ÅH vad kul det hade varit!
  Men, det enda jag ska göra (förutom möjligtvis insparken, blä) är att åka på en alpin tränar-utbildning med Väst Alpin. Med bara tråkiga människor, och bara killar. Just det, måste fixa boeende till det också...
  Buhu, tycker synd om mig själv.

  Well, that's it for me. Nu ska jag ta på mig myskläder och tänka på vilken tönt jag är som föredrar hemmakvällar före att gå ut och festa med mina kompisar. Heja tönt-Sara! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0