A weekend to remember.

  Att segla i torrdräckt i över 20 grader celsius är ungefär som att basta. I 100. Det liksom dryper om en.
  Dagens seglingspass var speciellt ordnat för "nybörjarna", något jag snabbt bestämde mig för att fortförande klassa mig själv som, och det blåste i princip ingenting. När jag vaknade verkade det kallt och mörkt, något som senare på dagen visade sig vara helt fel.
  Vi ägnade förmiddagen åt att gå igenom trim och segel, något jag faktiskt lärde mig en hel del på. Sedan blev det till att sticka ut och träna slag, något jag faktiskt också lärde mig en hel del på. Lite nybörjarträning skadar minsann aldrig, då kan man dessutom känna sig ganska duktig i förhållande till de andra. Lite som att segla zoom? Rätta mig om jag har fel.
  Apropå zoomar så träffade jag, under vår lilla lunchpaus, på Ebba, Clara och Sanna. De seglade GP men vad jag förstod hade det inte gått riktigt som de tänkt sig, men det gjorde dem inte mindre glada.

  Faktum är att jag varit riktigt duktig med seglingen i helgen. Om man bortser från träningen innan EM har jag nämligen inte tränat alls sedan innan elitserien i Råå, något som visat sig en hel del på resultaten (okej, jag erkänner: det där säger jag bara för att peppa mig själv till att det minsann kommer gå mycket bättre nu, men låt mig få tro det, tack). Och nu har jag seglat två heldagar! Woho, I'm on my way!

  Något lite tråkigare som inträffade i helgen var att farfar dog. Jag vet inte riktigt varför jag skriver det här på bloggen, men att gå omkring och låtsas som ingenting känns både fel och lite jobbigt. Men helgen har ägnats åt, förutom segling, mycket tid med familjen och jag är helt återställd från den ledsamhet som ju uppstår när sånt här händer.
  Gud, jag måste låta helt nut! Grejen är att det bara var en tidsfråga, och ingenting som varken vi anhöriga eller farfar hade velat dra ut på. Och mest synd tycker jag självklart om farmor, som tagit hand om honom så bra de senaste åren. Hon är en pärla, mer behövs inte sägas. Och självklart pappa, Olle och Lena. Massa tanker till er också, ska ni veta. Även om ni inte läser det här...

  Well, ännu ett inlägg avklarat. Nu ska jag plugga vidare för att sedan somna tidigt, något som läskar mig otroligt med tanke på omständigheterna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag läser! och kommenterar!! haha

2008-09-08 @ 14:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0