Sjuk? Jag? Aldrig!

  Imorse vaknade jag med en stor röd finne mitt i pannan och så ont i halsen att jag lugnt kunnat ställa en diagnos på mig själv som innebar ledigt. Men nej, sånt går ju inte för sig.
  Jag var, med tanke på arbetslagsmötet, lite orolig över att vara hes, men eftersom jag var den enda vakna personen i huset och min spegelbild inte var särskilt inbjudande kunde jag inte testa det på någon. Detta visade sig som tur var inte stämma och mötet gick bra. Att låtsas att man inte är sjuk är det bästa sättet att bli frisk.
  Med drama-pjäsen gick det dessutom väldigt bra om man bortser från att jag var den enda som ansträngde mig för att vi skulle få någon färdigt. När jag lämnade mina kära medarbetare för ett kort mentorssamtal tog jag för givet att de skulle fortsätta därifrån tills jag kom tillbaka, men när detta en kvart senare inträffade hittade jag samtliga framför facebook.
  Datorsalen på Donner är farlig.

  Just nu nu har en man och en kvinna från medeltiden sex mot en trädstam på tv:n. Ser... inte så skönt ut. Eller hon är naken och... men gud! De är i en allmän trädgård, haha! Tänk om någon ser dem... Nej, jag har för mycket fritid. Nu ska jag sova.
  Förhoppningsvis funkar tekniken "nej-då-jag-är-inte-sjuk-det-går-över-strax" även imorgon, min hals känns minst sagt lite ringrostig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0