Mat&Dryck

  Idag har jag i princip ätit konstant.
  Så länge man går på Donner dröjer det inte mer än två timmar innan man äter lunch, vilket leder till att timmarna mellan frukost och dagens mittersta mål inte på långa vägar räcker för att göra en hungrig. Idag åt jag dock bara lite yoghurt (ny smak!) eftersom den vegetariska grönsaksgrytan, bestående av endast soyaprotein-bitar, haricorts-verts(som jag itne bryr mig att försöka stava, trots att jag läser franska) och överkokta morötter, inte så särskilt inbjudande ut.
  Detta ledde dock till att jag under den lilla pausen som ägde rum mellan matten och samhällen sprang iväg och köpte en bulle i caféet för att klara av dagens diskussion om svensk politik (samhällskunskap råkar vara mitt favoritämne, varför jag gör allt som står i min makt för att inte missa en enda sekund av det).
  Det pratades ordningsbetyg och Sahlins toblerone-incident. Ordningsbetyg är jag både för och emot, för eftersom jag anser att de elever som inte klara av att hålla sig hyfsat i skinnet både smittar andra med detta samt förstår för motiverade elever, men emot eftersom jag inte tror att ett tvång skulle göra elever som i dagens läge beter sig dåligt att bete sig bättre. Frågan är om vi vill göra det omöjligt för dem att bryta mot regler, eller få dem att inte vilja göra det?

  Efter dagens lektioner + lite städande (såhär i efterhand kan jag dock erkänna att jag mest höll i pappret med städregler och studerade detta, men jag ska trots allt baka på torsdag) var det dags för det jag längtat efter hela dagen, sushi! Dagens lärling var Jennifer, som såklart uppskattade denna japanska trend-rätt. Annette tyckte som vanligt bäst om soyan, men det är ju trots allt också en del av sushin och alla är vi olika.

  Till slut blev det till att fika med Gustav, men eftersom Förken Olsson var fullt vandrade vi omkring ett tag innan vi slog oss ner på ett fik jag bara varit på en gång innan med mamma. Caféet var great och det dröjer nog inte länge förens jag återvänder. Särskilt kan jag rekommendera ett te vid namn "Mammas Mirakel"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0