.

Waaah, I'm back on track! Eller inte.
Eller åtminstone för den här dagen.

Inatt vann Obama det amerikanska presidentvalet, gratz till honom! Jag är inte särskilt insatt, men jag verkar vara den enda som oroar mig lite för om han får igenom hela den där grejen om att stänga USAs gränser för handel. Bara jag som tänkt tanken att Volvo och därmed Sveriga ligger lite illa till om detta inträffar?
Obviously.

Och en sak till om Obama. Han är svart, och klart det är på tiden att USA får sin förste svarte president, MEN:
I USA finns det 13 % svarta.
Och 50 % kvinnor.
Jag tycker inte att man kan prata om Obamas hudfärg som om det skulle ha större relevans i frågan om man inte tar hänsyn till detta. Visst är det ett jättestort och viktigt problem, men är inte sexism ett störra och dessutom mer globalt? Rasism existerar inte i hela världen utan främst i välfrädsstater. Att kvinnor har det sämre än män är ett problem i i princip samtliga länder i världen, Sverige och ett fåtal andra länder är näst intill undantag vad gäller den frågan då vi faktiskt har det väldigt jämlikt.
Hej jag är feminist! Nej, jag gillar inte den titeln, jag bara... tycker inte att man kan prata om hur viktigt det var för USA med en svart president och helt glömma bort att det vore ett ännu större steg med en kvinna på den posten.

Och så, till vad många av mina kära läsare (wow, nu låter det som att jag har värsta många!) väntat på!

Mitt lov i Stockholm! Det var underbart!
Fast jag orkar inte skriva i detalj vad som hände, men stort tack till Julia, Olivia, Emma, Åsa, Agnes, Ophelia, Maria, Sofia, Cooper och Ellen! :)

Time to analysera an askass pjäs vi såg idag, bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0