En seg helg.

Igår var jag på min hittills andra ledar-utbildning och det känns redan som om jag gått minst 15.
Samma sak, om och om igen.
Samma problem, om och om igen.
Samma diskussioner, om och om igen.

Det regnar.
Jag är trött och borde plugga tangens, sinus och cosinus eftersom jag borde förstått mig på dessa för flera veckor sedan.
Undra om jag orkar promenera till pappa och hämta två brev.

Nästa vecka ska har jag nästan ingenting i skolan! Ska satsa på att läsa klart min engelskabok och börja förbereda the big presentation om den. Tråkig bara att jag är så dålig på engelska.

Jag håller föresten på att skriva ett brev till mig själv. Som jag ska läsa innan jag tar studenten. Vi skulle lämnat in dem för flera veckor sedan men jag gör hellre ett bra brev än ett halvkasst. Så när skrivlusten är på topp passar jag på att klottra lite här så länge.
Fast det är nästan roligare att skriva brevet, eftersom där jag där kan skriva precis vad jag vill. Jag lovade mig själv att skriva precis vad jag tyckte om precis vad som helst i det där brevet, och hittills tror jag att jag har lyckats.
Vi gjorde en liknande (för att inte säga exakt likadan) uppgift i sjuan. När jag sedan gick ut nian fick jag brevet, och till min stora besvikelse stod det saker i stil med "Hej jag heter Sara och är 13 år, jag bor i ett gult hus och har en katt.". Som om jag inte redan visste det.
Alltså: mer tyck&tänk den här gången!
Jag har redan skrivit ett och ett halvt A4, och jag har knappt börjat.

Det som dessutom är skönt med att skriva är att man inte ens behöver resa sig ur sängen. Jag tror jag ska se sista avsnittet av Vänner säsong två innan jag fortsätter.
Ha en trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0