Min undergång

  Jiiiiiisssesss vad mycket jag har nästa vecka!
  Jag har aldrig hela mitt liv pluggat så mycket som jag kommer behöva göra den här helgen, och det känns fruktansvärt tråkigt med tanke på sommaren och vädret och allt sånt.

  Igår eftermiddag och kväll gjorde jag och en helt igentäppt Malin klart vårt teknikarbete. Med några extra justeringar i morse blev det faktiskt rätt... fult. Men vi har varit ambitiösa som bara den och lämnade även in ett sju sidor långt skriftligt arbete om vår kära "Göteborgsskuta". Så får vi inte mvg nu... då Sigge lilla, då jäääävlar.
  Detta hindrade mig från att ens öppna franskaböckerna under kvällen vilket i sin tur ledde till ett hastigt "tandläkarbesök" precis innan franskaprovet. Och, Ola, om du läser det här så snälla skvallra inte för Ewa.

  Så nästa vecka, eller tja, nästa måndag och tisdag (jag åker nämligen till Lofoten på onsdag) kommer jag endast att ha, och dö inte nu, men tro hellerr inte att jag driver med er;
- Historia-redovisning (Afrika under andra världskriget)      
- Franskaprov                                                                              
- Teknikprov                                                                                 
- Muntlig teknik-redovisning (här kör vi på improvisation till 100%)
- Musikinlämning/redovisning (min så kallade "låt" går åt helvete och detta är starkt bortprioriterat)
- Religionsprov (58 sidor av mitt älsklingsämne, OHJA)

  Och på alla dessa grejer, utom musiken, måste jag få mvg, så ni fattar ju själva. Detta är helt klart något som gör att man hellre knyter sig en fin liten hängsnara än dyker ner i havet av skolböcker.

  Till råga på allt så är balen på tisdag, och innan dess måste jag klippa mig och köpa balväska. Heja mig!

  Och det här är väl typ... sjunde inlägget i vilket jag bara klagar på skolan? Nu ska jag sluta.
  Idag fikade jag med Emma, Sofie, Anna, Céline, Therese, Elvira och... & co, säger vi för enkelhetens skull. Det var trevligt, särskilt att slippa tänka på ovanstående. Ikväll blir det nog plugg för att kunna hitta på någonting imorgon kväll istället. Känns vääääldigt deppigt att plugga en fredagkväll måste jag säga. Men nej, nu är jag tillbaka på plugget igen.

Det dödar mig. Långsamt. Plågsamt. och nu ska jag på en dejt med min religionsbok, tjoflöjt vad roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0