Meditation och mentala förberedelser

  Puh.
  Nu är det mesta fixat.
  Balklänningen håller pappa på att sy fast banden på, jag har hittat i princip allt som ska med till Lofoten och känner mig hyfsat säker på religionen.
  Buddhism äger, förutom att deras syn på livet är lite väl trist med tanke på allt lidande hit och dit. Jag börjar faktiskt så smått utveckla en egen religiös tro, men en väldigt realistisk sådan. Det hade varit intressant att träffa en buddhistisk munk någon gång.
  I alla fall, idag mediterade jag. När jag kände mig klar med religionen och för full av choklad gick jag ut och hoppade ltie på studsmattan, för att sedan sätta mig ner och... tja, meditera. Jag tvivlar starkt på att jag gjorde det precis som man ska, eftersom jag knappt vet hur man "gör", men det var skönt och jag fick en liten tankestund bara för mig själv som inte handlade om plugg, balen eller andra problem som präglar min vardag i vanliga fall

  Och idag solade jag solarium med Anna, och ännu en gång skrämde det skiten ur mig. Har alltid svårt att inte tänka på en film då några personer blev instängda och uppbrända i dessa lysande plastburkar som en kompis berättade om en gång. 

  Förövrigt skulle jag berättat en sjukt komiskt grej om det inte vore så att det finns både en och annan förälder och en och annan lärare som kan få för sig att läsa bloggen... Detta får alltså förbli något mina närmaste kompisar får veta.

  Men okej; planering inför imorgon:
  - Eventuellt banga svenskan, möjligtvis gå dit och plugga lite religion.
  - Gå på gympan, träna är aldrig fel.
  - Gå på musiken och lämna in mitt sunkiga musikarbete. (endast en låttext, gitarren har helt enkelt fått vänta)
  - Ha religionsprov, behålla ett mvg...
  - Banga franskan, eller... få tillbaka provet och sedan "gå till tandläkaren" eller liknande. *
  - Gå hem.
  - Sola pyttelite utifall att vädret tillåter.
  - Packa det sista inför Norge, eller ja; packa KLART.
  - Duscha.
  - Göra i ordning mig halvt.
  - Kolla på pärlhalsband
  - Köpa skoskavsplåster + sånadär som Malin har
  - Klippa mig.
  - Göra i ordning mig helt.

  - Till balen!

* Jag är INTE jordens skolkare. Det kanske verkar så, men titta på mina betyg så ska ni minsann få se att det inte stämmer. Men nu är det inför balen, och som ni ser behöver jag all tid jag kan få.

  Önska mig lycka till!
  
 

Kommentarer
Postat av: Bea

Vad kul med bal!!!Och det blir nog bra ska du se ;) Det brukar bli det!

2008-05-27 @ 17:19:15
URL: http://desmajobbiga.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0