Lördagskvällen

  Igår kväll vid 6-tiden åkte jag, pappa och Johanna ut till farmor och farfar för att äta middag där.
  Det är hemskt att se hur farfar bara blir värre och värre för varje gång man är där, det går fort nu. För ett halvår sedan hoppades och trodde jag att han skulle bli frisk igen. Eller att ingenting skulle bli värre, men sedan kom tanken på att "han kan dö vilken dag som helst", och även om jag inte trodde på det då, så gör jag det nu.
  Samtidigt som jag på ett sätt vill träffa honom så mycket som möjligt nu när man har chansen så orkar jag inte. Det är så mycket med skolan, kompisar och inte minst seglingen att hjärnan automatisk kopplar bort allt som tar för mycket energi att tänka på.
  Och som sagt, det går fort nu. Igår sa han max 5 ord på hela kvällen. På ett sätt känns det dumt att skriva om honom här, men det struntar jag i. Det är skönt att få skriva av sig lite när man inte orkar prata om det.

  Efter middagen köpte jag Ben & Jerry's och gick hem till Malin. Vi hade redan för flera månader sedan bestämt att vi, och några tjejer till, skulle se på Eurovision Song Contest tillsammans och äta glass. Men som Malin sa, det blev bara vi fyra; hon, jag och Ben och Jerry. 
  Jag kom lite sent, så vi missade början men att ens påstå att vi kollade på de 14 första bidrag är en klar överdrift. Vi satt och åt och pratade om annat och det var sjukt... mysigt/trevligt/jag-vet-inte-riktigt-vad-jag-ska-kalla-det. :)
  Och när Charlotte Perrelli plötsligt dansade (Dansade? Hennes dans var knapp som f-n.) in kunde vi bara konstatera hur onormalt smala lår och symetriskt ansikte hon har. Och hur mycket hon ser ut som Bambis mamma. Malin gissade på mitten, jag gissade på antingen väldigt bra eller väldigt dåligt.
  Och vi såg ju hur det gick. Sverige är så efter med sånt här. Troligtvis satt hela svenska folket plus Perrelli själv och visste att vi skulle vinna. Hon hade ju till och med samma startnummer som i Jerusalem, då hon vann, så kunde det bli mer klockrent?
  Haha. Vi satt mest och skrattade åt de få 2- eller 6-poängare Sverige fick, och hur det gick desto bättre för Ukraina som faktiskt hade härmat Perrelli med nästan allt i sin show. Till och med sytt sin klänning (Kan man ens kalla det klänning? Daddräckt, MAX!) av restbitar från den svenska aluminiumfolie-liknande dressen.
  Men bäst var ändå Frankrike och Spanien, fast Grekland borde vunnit.
  Eller nej, Björn Gustafsson borde vunnit. Jävlar vad skön han är! Honom ska jag fanimej gifta mig med.
 Hola Belgrad! Ett stort hjärta till honom, ohja.

  Och hola alla ni andra! Nu ska jag återgå till mitt pluggande.
  Föresten. När jag sedan gick hem mitt i natten var jag sjukt rädd. Mörkt, kallt osv. I en SKOG! Ni fattar att jag dog av tankar på våldtäcktsmän och mördare...


Kommentarer
Postat av: Bea

Haha nej, 1408 är bra ;)
Men alla har väl olika smak!
Och nej jag vet inte vad det är :O Men jag har också sprungit in i en glasdörr! Haha, pinsamt som sagt!
Och visst ägde Björn igår! Vi borde skickat honom ;)

2008-05-25 @ 21:14:49
URL: http://desmajobbiga.bloggspace.se
Postat av: Bea

Haha jaa, och åt sveriges ungdomar :O Han är så söt ;)

2008-05-26 @ 17:29:07
URL: http://desmajobbiga.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0