9 skoldagar kvar, tralala!

  Om nu Lasse har rätt angående det faktum att seglare av tradition saknar bollsinne, kan jag ju stolt presentera mig som en äkta och fullbordad seglare. Jag var nämligen sämst på skol-DM och satt mestadels på bänken, där jag förvisso fulltrivdes. Slapp skolan, och kunde känna mig delaktig genom att heja på som bara den.
  Tyvärr gick vi inte vidare, och detta på grund av domaren och allmän otur (tävlingsmänniska?). De fyra mål som vi totalt släppte in bestod av en straff, två frisparkar (en var inte över huvud taget frispark, och den andra på returen) och ett som visserligen var ett rätt snyggt mål men med sjukt uppenbar offside. Detta gjorde att backarna inte sprang, eftersom de inte ville bryta offsiden, men domaren såg inte detta och sa istället att: "Nästa gång blåser jag", som om det skulle hjälpa oss då.
  Nej, domaren var ingen höjdare... Efter en liten teatershow från en tjej i ett av de andra lagen bestämde sig en i vårt lag (inga namn nämnda) att testa honom lite, och gjorde en otrolig filmning genom att plötsligt, helt utan anledning, lägga sig platt på marken. Detta gav oss självklart en frispark, men vi lyckades inte utnyttja den så bra som vi hoppats.

  Men nog om skol-DM, det var trots allt inte intressant.
  Idag var vi, jag och Anna, inne i stan och pluggade med hjälp av vår nya studieteknik. Sitta på café, långt bort från dator/tv/syskon/föräldrar m.m men ändå inte helt själva. Idag måste jag dock erkänna att det inte ens gick hälften så bra som inför fysikprovet, men det kan nog bero på att proven känns så långt borta. Eller tja, franskan är på fredag, och jag har pluggat på 20 av säkert 120 glosor, så lite efter kan man nog säga att jag är.
  Dessutom ska ju tekniken vara inlämnad på fredag... USCH.

  Och balen! Den är om mindre än en vecka, och jag är blek som ett spöke, mitt hår är slitet som någon j-vla hästman och jag kan inte gå i mina skor; klackar är inte min grej! Just med tanke på allt skolarbete, hur stökigt mitt rum är och hur inte alls förbered jag är inför balen borde jag dessutom inte alls sitta här, vilket jag likt förbannat gör ändå.

  Föresten fick jag mvg på mitt arbete om August Strindberg som jag skrev kvällen innan det skulle lämnas in. Hehe. Saskia blev lite chockad när jag sa det, särskilt med tanke på att hon alltid pratar om hur ambitiöööös jag är. Haha, lööögn.
  Och just det, på tisdag ska jag spela upp en låt jag skrivit själv på musiken. HAHAHA, ni vill inte vet hur det låter, det kan jag försäkra er om. Så nu ska jag öva! Tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0