We (löv) Ben & Jerry's

Jahapp. Så var ännu en helg över... En väldigt lyckad sådan, dessutom.
 Det finns massor att berätta men jag ska korta ner det så gott jag kan och börja från början.

 I skolan i fredags hade vi kemi och därmed etsning på mässing. Det visade sig vara himla kul och vi bildade snabbt Team Löv, med texten I (löv) U på mässingsbiten. Var I (löv) U kommer ifrån kan bli en lång historia, och den får definitivt vänta denna gången.
 I allafall; vi etsade på, resultetet blev snyggt och Sigge var nöjd.

image61


Efter det, som var dagens sista letion, begav vi oss till Frölunda Torg för att inhandla diverse saker till kvällens tjejkväll, bland annat glass (i stooora lass!)!
 Det blev till slut Ben & Jerry's i de gudomliga smakerna New York Super Fudge Chunk (min), Caramel Chew Chew (Annas), Chocolate Fudge Brownie (Malins) och Chocolate Therapy (Amelias). + Carte D'or Vanilj för att dämpa den väldiga choklad-influensen. Vi delade såklart på allt sammans, men jag tror var och en gillade sin egen smak bäst. 

image63

 Och sanningen är att vi åt upp allt.
 Sista filmen stängdes av vid fem-helv sex-tiden nästa morgon och jag och Malin skulle ha gymmat vid halv tolv, men det blev det såklart inget av. Istället var vi superduktiga och gymmade som bara den med alla möjliga olika övningar (vid frukostbordet höll jag på att skriva, men nej,) lite senare på dagen. Efteråt klev vi in i bastun på Sportlife iklädda provisorisk bikini, sport-top+ trosor, och ansiktsmask. Och då menar jag verkligen mask! Det hela var som en jättelik vårservett med hål för ögon, näsa och mun. Vi såg ut som äkta, dock vita, banditer och fick några misstänksamma blickar från övriga bastande. 

 Efter gymmet hann jag knappt komma hem och äta upp en macka innan Amelia ringde och meddelade att vi skulle åka iväg och bada på Askims simhall. Jag kollade genast upp busstider och insåg att min enda chans att slippa en resväg på över 45 minuter var att ta 91:an, som skulle gå om tio minuter. Great.
 Jag slängde ner bikini, handduk, necessär och rena kläder i en väska och satte av mot bussen. Jag sprang allt jag kunde de (jag har sjukt kasst ögonmått, och nu uppskattar jag verkligen bara, men,) 500 metrarna till busshållplatsen. Väl framme på busshållplatsen var jag sjukt trött och hade världens värsta astmaanfall (jag har inte astma). Jag skulle just svimma då bussen kom likt en stilig riddare på vit häst och fångade upp mig innan jag föll ner i avgrunden.
 Typ.

 När jag sedan träffade Amelia vid simhallen fick jag veta att hon just upplevt samma sak, förutom att hennes riddare först ridit ifrån henne men hon hade kastat sig framför honom så att han var tvungen att stanna för att inte köra över henne. Så hon kom till slut fram, trots allt.

 Tack vare särskilda kontakter och privilegier fick vi (jag, Amelia, Malin och Johanna) poolen helt för oss själva eftersom det egentligen var stängt.

 Och jag skulle kunna berätta helt sjukt mycket mer, men jag börjar få skrivkamp så jag ska inte plåga er med att behöva läsa mer. Pusshej!

Kommentarer
Postat av: Amelia Den Bästa:D

Saaaaaraa:D
du stavade egentligen med i(a)
hihi^^
Jag är klassisk svenskalärardotter;D

2008-03-02 @ 21:29:26
Postat av: Herr X

Gud. Ville jag veta om "provisorisk bikini"?

2008-04-07 @ 19:07:52
URL: http://xgordinjobb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0