What camera?

Ikväll lutar det åt en lugn hemmakväll, vilket faktiskt känns rätt skönt efter en del sena och smått galna kvällar i veckan.
  Säger dock inte nej till ett visst sällskap via msn, sällskapssjuk som jag är. "Duellen" hade inte suttit helt fel, men bara med någon dum och oallmänbildad person så att jag kan vinna.

  Idag har jag kollat på kameror. Den jag gillar är en Canon Ixus 80 IS (det är svenska, jag lovar), men jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken färg. "Karamell"(typ guld) eller "choklad"? Jag tar mer än gärna emot en kommentar eller två innehållande ett tips.
 

Färgerna jag väljer mellan på min nya kamera. Dock är jag inte alls intresserad av den rosa, eller den silvriga som inte ens syns i bild.


  Morgondagen blir till att tillbringa på ett barnkalas, som tur är i sällskap med Frida. Jag har dessutom en fin present till min käre bror, som fyller fyra (dock ser han ut som sex) så småningom.
  Ska se om vi har chips hemma, det var längesedan jag vågade offra mig för det starkt dålig-andedräckt-frramkallande snackset, men om det ändå bara blir jag och pappa framför tv:n ikväll så kan det faktiskt kvitta. Vad är en fotbollsmatch utan chips? Vi ska nämligen titta på Frankrike-Holland (och kanske på filmen America's sweethearts som fått bra kritik), och när det inte ens är Sverige behöver man något som håller en kvar i det hela. Visst gillar jag fotboll, men ibland kan jag tröttna. Dessutom har jag kommit på mig själv med att spana in lagens match-kläder alldeles för mycket för att jag ska kunna påstå att jag tittar på matchen.
  "Det är Holland mot Frankrike som ska spela strax..." hör jag nu nerifrån vardagsrummet, så jag antar att det är dags att pallra sig dit.
  Baj-baj!

Kommentarer
Postat av: Bea

Jag gillar "choklad" färgen :)

2008-06-14 @ 10:43:13
URL: http://desmajobbiga.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0