Picknick!

  Igår var jag, Anna, Malin, Johanna och Cassi på picknick festivalen i tjottahejti (Kållered). Vi hade så sjukt mycket mat! 
  På morgonen var jag och Malin jätte-hurtiga och tränade. Vi sprang ut till rugby-planen och där körde vi interavaller m.m. Jag tycker att vi var väldigt seriösa, men Malin som är lite mer van vid att träna tyckte absolut inte det. På vägen tillbaka bestämde vi vem som skulle göra vad inför picknicken. Jag skulle ordna potatissallad (usch, kom just på att den fortförande ligger i min väska) och rostpiff, Malin pastasallad och Johanna fruktsallad. Det blev väldigt mycket sallader! Men Anna gjorde jättegod kladdkaka och Cassi... lite "smått och gott".
  Och efter att ha hanldat ännu mer mat på Konsum satte vi oss slutligen på en, för ovanlighetens skull inte proppfull, spårvagn. Den var ju inte så tom att vi kunde sitta ner, nejnej, men vi slapp i alla fall trängas in bland svettiga killar utan tröja och badväskor, utan kunde stå upp hyfsat fria. 
  Vi bytte på Mariaplan och skulle sedan tillbringa ytterligare 40 minuter i en överhettad plåtburk, men tack vare sittplatser och ett öppnat litet fönster klarade vi oss.
  När vi kom fram letade vi upp en fri gräsplätt där Cassi kunde sitta i skuggan och vi andra i solen, men efter diverse kioskmongons fight-danser och andra puckons jonglerande hade skuggat flyttat sig och vi satt plötsligt i fullt solsken. Men i nästa stund jagade ännu en skugga ikapp oss och det blev nästan lite kallt.
  Så vi gick ner mot scenen, och träffade på Amelia m.fl. Första bandet var något finsk-polskt-tjecko-wheteverskt dansbans, och en del uppskattade det, men inte vi. Andra bandet var från Halmstad och riktigt, riktigt bra! Sedan var de flesta banden bra, och vi hade ganska trevligt.
  Malin, Johanna och Cassi åkte hem men jag och Anna stannade lite till med Amelia, Fredrik, Sofia och Linn (rätt?). Linn "fick kontakt" med den suuuuuuupersnygga mörka killen från ett av banden. Jag är äckligt avundsjuk!
  Sedan åkte även vi hem, men då till Pernilla där vi träffade Anton och Abbe och vi tittade på en film jag inte kan namnet på, men som är jättebra. Men jag hade sett den förut, och innan den var slut promenixade jag och Johanna hem tillsammans. 

  Nej, nu ska jag sola eller sticka ut och springa med Malin och Johanna. Eftersom pappa stuckit ut och seglat kan jag inte få ner båten till GKSS under helgen, så jag får helt enkelt börja segla på sommarlovet istället.

Kommentarer
Postat av: Cass

Goodfellas/Maffiabröder heter den!

2008-06-08 @ 11:46:10
URL: http://discobeforebreakdown.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0