JSM

  Hemma igen.
  JSM var... gööd. Fyllt av cykling, glass, lekar, longboard, slajm och godis. Och inte minst segling, i vad som för mig är hårdvind. Totalt kom jag 16, dvs ganska precis i mitten och jag är nöjd. För varje dag gick det bättre och bättre och trots ganska starka vindar avslutade jag veckan med en åttonde plats, som i resultaten blev en sjua. Efter vad nog alla trodde var tur, men låt mig förklara:
  Jag hade tillsammans med några andra gjort en bra läns och eftersom jag suger på att länsa berodde det inte på mig utan på vägvalet. Och mycket riktigt kom det by efter by, och kraftiga sådana, längs vad som på kryssen skulle bli vänsterkanten. Så trots att vinden låg en bra bit åt vänster när jag rundade (dvs höjdare om man gick vidare åt höger) valde jag att gå vänster. Och eftersom jag var relativt ensam om det valet kunde jag sedan fritt kryssa uppåt och slå på skiften. Plus mer vind, då och då kunde jag inte hänga ner båten om jag inte trimmade om helt.
  Så jag rundade sexa, och hade seglat upp mig en del.

  Mer om veckan orkar jag inte skriva, kan ju påpeka att seglingsledningen var himla vimsiga. Vid ett tillfälle sköt de ett skott och hissade enskild omstart efter en svartflaggs-start... Och pauserna var på tok för långa, men tack för att tjejerna fick starta först de två sista dagarna. Och tack för att linjen inte var flera kilometer lång för oss då vi var betydligt färre än killarna.

  Nej, time to sleep. Imorn blir det till att packa på nytt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0