Fan vad jag hatar att komma på rubriker, det har aldrig varit min starka sida.

  Sådärja!
  För mycket har hänt för att jag ska ha hunnit skriva om det, men jag ska dra det i korthet.

  I tisdags hade vi skolavslutning. Under lite för mycket körsång, lite för mycket tal (om bananflugor) av rektorerna och lite för mycket konstiga utmärkleser svettades vi ihjäl inne i den stora, men inte tillräckligt stora, kyrksalen. Bland annat fick jag ett av klassens "hederspris"(kan man kalla det så?) och därmed "Fakta om Finland". Snabbt lyckades jag byta den till "Barns tankar om kärlek", vilken faktiskt är rätt söt. Dock ska jag skänka den till biblioteket som ersättning för en borttappad "Barn skriver till Gud".
  Sedan var det dags att samlas i klassen, och medan vi såg parallellklasserna köra gruppkram spred vi ut oss i våra vanliga grupper och tog lydigt avstånd från varandra. Sorgligt, men sant. Det är 9F vi snackar om.
  Vi fick betygen, och även om det inte rör mig har jag absolut inte släppt att IS inte gav Malin, Amelia och Cassi MVG i engelska trots strålande resultat på nationella. Beror det på att vi gick i strid med honom om hans arbetsmetoder, och därmed hade samtal om det med honom, rektorn och hans fackledare kan jag ju bara vara riktigt glad och lättad över att jag hade MVG redan innan dess. En sänkning hade kanske varit för uppenbar.
  Efter allt avsked, dock utan tårar, hade jag, Malin, Johanna och Anna tänkt att grilla. Men i full orkan utanför Hemköp ångrade vi oss, och siktade in oss på att köpa thaimat istället. Men, så lätt kunde det inte vara (tyckte väl Gud) och stället var stängt när vi åkt ändå ut med 11:an. Då ringde vi efter pizza på två olika ställen innan vi insåg att det var på tok för sent för att ringa efter restaurang-mat. Men grilla ville vi inte, så det fick bli avokado, baguett och skagenröra.
  Sedan drog vi till saltholmen för att äta middag, träffa folk och ha det allmänt trevligt.

  Nästa dag saknade jag och Anna skolan så fruktansvärt mycket att vi faktiskt gick dit. Nej, det där var en lögn. Visserligen gick vi dit, men det var bara för att färdigställa vår jättefina klassteckning!


Eleverna i 9F i deras sanna skepnad.

  Och sorry, men nu orkar jag inte skriva mer. Ska kanske ut och springa (hurtigt värre!) med Johanna och Carro och har lite saker att fixa med idag. Bl.a. kolla upp vilket tid flyget till Frankrike går och undersöka möjligheten att gå på ett tandläkarbesök innan dess, samt se till att få min kamera lagad så fort som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0