En helt vanlig dag i biblioteket.

  Nu ska jag tillägna en heeeelt inlägg till skolans bibliotek eftersom vi tillbringat våra sista timmar på Påvelund just här.
  Jag, Malin och Anna sitter och målar karikatyrer av våra klasskamrater samt skriver dikter och läser tjuvlyssnat-citat. Vad sägs om;
"  Två killar sitter och läser dikter som de skrivit.
    Ena killen om den andra killens dikt: Wow, den var ju värsta bra! Du borde bli sån där... vad heter det... diktator!   "

  Eller mina dikter!
  Dikt 1, om Anna och Sofie (när de seglar):
  Anna är söt,
  men kanske lite blöt,
  för ibland när hon ska segla,
  och glömmer sig regla,
  trillar hon i,
  och Sofie blir sur som ett bi!

 
Wooooh! Eller den här, om Malin:
  Malin är snygg,
  särskilt hennes rygg,
  med kobramuskler stora,
  ska vi henne kora,
  till årets hurt,
  och spring-rutt!

  Kanske borde jag bli diktator? 

  Om Mia och Christer, våra högt älskade och uppskattade men ack så knäppa bibliotikarier:
  Mia är glad,
  när hon tar sig ett bad,
  bland sina böcker långa,
  och listor långa.
  Christer är snäll,
  men blir det mycket gnäll,
  får man massa skäll,
  och kanske en smäll!

  Nej, teckningen går fruktansvärt långsamt...
  Nu kom Petter in och skulle avregistera sina böcker. Men eftersom Mia inte är här försöker han själv.
  Blip.
  Nästa bok.
  Blip.
  "Ska det låta såhär?"
  Vi vet inte, men vi kör på det.
  Han med, han ska köra på det! Vara med i kören alltså.

  Shaoib pluggar och ligger på mage på teckningen, Amelia har jordens största mun (alla trodde det var jag, men jag har fått äran att symboliseras av en jättelik pratbubbla fylld med svärord), Malin är rödtott med jättemycket fräknar (som ser ut som finnar), Isak är krullig och har pilotglasögon, Sven åker gokart och resten sysslar med sitt helt enkelt. 

  Nu kom Christer och Mia tillbaka från sin lunch! Jag är lite imponerad över att de lämnade oss ensamma, det är nästan första gången, så rädda som de är om sitt kära bibliotek. 

  Nu ska Anna få skriva en rad!(För typ första gången i bloggen historia! Nästan)
  
Heeeeeeeeeeeeeeeeeej! 
Jag måste bekänna en sak för alla er som följer bloggen. Jag orkar nästan aldrig läsa Saras inlägg! Sedan ska ni veta att jag faktiskt har en massa planer för den här bloggen även fast jag aldrig skriver. Vi har faktiskt planerat ett modereportage: sno stilen från Anton Hilmersson. Vi får se hur det går med det där nu när vi inte längre träffar Anton varje dag. Och det var allt jag hade att säga om den saken!



Kyss och kärlek och ha en underbar Sommar
Sara och Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0