Du säger att du är stark.

  Ännu en dag... över. De fria timmarna under lunchen är bland de jobbigaste jag varit med om, men också de roligaste. Dock slutade det med att jag bar iväg August, skällde ut honom och förbjöd honom att lämna omklädningsrumemt förrän jag sagt till efter att han hoppat upp på min rygg och piskat mig med ett av knopsnörena. Och han satt faktiskt kvar, visserligen blev han rätt sur och lite ledsen, men han lämnade i alla fall inte det sjukt stökiga och illaluktande omklädningsrummet förrän jag praktiskt taget bar ut honom igen.
  När det sedan var dags att segla var det tre stycken som faktiskt inte vågade (allihopa var killar, yay!), men när jag övertalade dem att segla med mig som gast tyckte de till slut att det var riktigt roligt. Något framsteg, trots allt.
  Idag hade åtminstone alla utom tre ett fullt regnställ med sig och det behövdes verkligen då regnet öste ner strax efter lunch och Ola drog med dem ut för att leka däckleken. Själv agerade jag hemmafru och städade upp efter bombnedslaget. Desssutom hade rätt många med sig "ledargodis" som vi halvt på skämt hade uppmanat dem att ta med, creds till dem. 

  Så nu sitter jag här och lyssnar på Håkans nya skiva. Försöker sjunga högt till För En Lång Lång Tid, men motoriken är inte på plats idag. Heller. Trots att jag är tjej har jag alltid saknat förmågan att göra två saker samtidigt. Vet inte om jag kan kalla det motorik egentligen, men ni förstår vad jag menar.
  Nä, nu ska jag leka vuxen och laga middag innan jag tittar på Österrike-Tyskland. GP gav ett aningen luddigt besked om dagens fotboll men efter en snabb titt på tv.nu vet jag att det är 20:45 och, som sagt, Österrike-Tyskland. Spännandeeee. Äh, vi får la se hur lång tid det tar innan jag drar mig hit igen.
 

Kommentarer
Postat av: katrin & hanna

hej hej haft en bra dag? det har jag .. kram.

2008-06-16 @ 21:19:17
URL: http://goldenfish.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0