Slut på jullovet

 Jag minns när man gick i ettan och längtade tillbaka till skolan. Eller i alla fall jag, på något konstigt vis var jag helt beroende av skolan och när vi skulle resa bort blev jag jätterädd att missa något (kan i och för sig ha varit men från den gången då jag missade en "bild-vecka" och låg efter i bild i ett år).

 Nuförtiden är en liten (gärna stor) paus från skolan guld värd.
 Första skoldagen blev otroligt seg. Redan i slutet av första lektionen höll de flesta på att somna, men med hjälp av gympa-Maggans plintlekar och en ny slovakisk (och kanske lesbisk?) musiklärare blev vi pigga nog att äta på lunchen. Det där med slovakisk och lesbisk är något jag själv anar, men som de flesta borde veta vid det här laget stämmer mina aningar utomordentligt bra med verkligheten (Jag var den första som såg att Åsa var gravid, jag var den första som kom på att vår förra biologilärare var lesbisk. Nu har hon ju till och med klippt lebb-frisyr!, vad det nu än är). Tro mig, det dröjer inte längre fören hon berättar om musiken hemma i Slovakien.
 På musiken lekte vi meningsleken (se föregående inlägg)!! Coolt, fast vår klass sög, särskilt Isak som mest använde orden "citatuationstecken" och "frågetecken". Anton körde på ("och...han...var.... )"HANDSKE!"

 På onsdag blir det till att känna sig som ett dött lik (okej, levande vore ju sjukt läskigt) bredvid Cassi som kommer hem från Thailand imorn. Usch.

Kommentarer
Postat av: Bea och Jenny

Jag tycker att ni nämner min älskling "Claes" för sällan!

2008-01-09 @ 16:11:38
Postat av: Jenny och Bea

det var claes som skrev

2008-01-09 @ 16:13:06
Postat av: ApaBea

(Kliar sig i huvudet) Ah aha ahhh ohoh hi aah
hihh aaah ohohooh...AHHH! OH! OHOO! IHIH!

2008-01-09 @ 16:15:18
Postat av: Bea

Asså ni får ursäkta Claes.. Det var han som skrev allt! Och jag och Jenny var tyvärr inte tillräckligt starka för att kunna hindra honom.

2008-01-09 @ 21:07:45
URL: http://desmajobbiga.bloggspace.se
Postat av: Sara

1. Claes är alldeles för ointressant och existerar inte i våra liv.
2. Killar suger! De är alldeles för starka! :( Idag blev jag slängd i en sopptunna tack vare det... Usch.
3. "Flera hundra procent" var liksom grejen.

2008-01-09 @ 21:11:25
URL: http://annaochsara.blogg.se
Postat av: anna

dessutom skriver ju aldrig claes om oss!

2008-01-09 @ 21:42:11
Postat av: Claes

Du är inte heller så j-vla intressant!

2008-01-09 @ 21:42:31
URL: http://xgordinjobb.blogg.se
Postat av: Bea

Haha, jag håller med om det där med att killar är starka, ibland alldeles för starka (riktat till Claes) :P

2008-01-11 @ 19:44:01
URL: http://desmajobbiga.bloggspace.se
Postat av: Cass

Haha, dags att uppdatera igen? :)

2008-02-16 @ 18:55:59
URL: http://discobeforebreakdown.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0