Jag borde skrivit, jag vet...

  Det är egentligen ingen som klagat högt på mina dåliga uppdateringar, men att se att ett fåtal besökare faktiskt ägnar bloggen ett öga varje dag ger mig lite dåligt samvete. Ett inlägg om JEM är på väg, men det tar tid.

 Och mycket har hänt sedan senaste inlägget, bland annat har jag nu börjat gymnasiet. Naturvetenskapliga programmet på Donner, för att vara mer exakt.
 Och ja, vad kan jag säga? Efter två lära-känna-varandra-dagar är jag redan trött på vad jag borde kalla min klass. Antalet intressanta människor är minst sagt begränsat, och med det menar jag inte att någon är otrevlig eller dum på något sätt, men inte heller tillräckligt trevlig och öppen för att väcka något intresse i mina ögon. Och efter tre högstadieår med 9F vill jag så himla gärna hamna i en kalss jag verkligen gillar. 
 Men vad hade jag förväntat mig? Det båda var precis det här och absolut inte det här. Jag visste att klassen skulle vara proppad med mvg-barn, men vad som är ett mvg-barn finns det många definitioner på. Jag hade hoppats (inte trott, men verkligen, verkligen hoppats) på engagerade och pratglada människor, men det enda intrycket de gett på mig är att det här är människor som skrivit mvg på alla prov sedan sjuan, varför deras forna lärare inte kunde ge dem något annat betyg trots att de kanske aldrig öppnat munnen på en lektion i något annat syfte än att svara på en fakta-fråga.

 Ni förstår, eller om inte annat så har jag försökt få er att förstå.

 En vecka till, hajk och anrda aktiviteter, sedan kommer jag i värsta fall börja fundera på att byta. Usch.

 

Kommentarer
Postat av: din söta snygga bästa bästa kusin åsa!!!!

Jag läseeer! hihihih så skriv på! haha

2008-08-25 @ 21:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0