Donnerhajken!

  Knappt ett och ett halvt dygn har gått sedan jag igår morse packade klart min väska minuterna innan jag fick springa iväg till bussen. Iklädd regnkläder, stövlar, en proppfull ryggsäck och sovsäck på släp tog jag mig sedan hemifrån mig till Vettlestugan, en bit utanför Angered, vilket är en resa på drygt en timme. Kände mig som världens största idiot och fick skavsår redan vid andra bussbytet.
  Om än lite sent kom jag i alla fall till slut fram, och eftersom jag inte var allra sist var det inget problem. Något som däremot var väldigt jobbigt var regnet och det dåliga vädret som följde oss under hela dagen.
  Men efter att ha vandrat i knappt tre(!) timmar under vilka vi både åt lunch, pausade, tappade bort oss och gick fel, kom vi slutligen fram dit vi skulle slå upp våra tält. Jag och Sofie skulle sova i ett av Astrids tält och lyckades resa det hyfsat problemfritt.
  När vi väl fått upp tälten var vi inte bara trötta och dyngsura, utan även smått sura och fulla av hemlängtan. Vi knödde ihop oss i vindskjulet och där satt vi ett tag och räknade timmarna tills regnet skulle sluta. Vissa funderade på att bada, för mycket blötare kunde vi knappast bli. Vi lekte också en del sånglekar och har upptäckt några nya talanger bland naturarna; Frida och Hampus. 

  F: "You BREAK me uuuuup...!! Nej, det var fel?"

  H: Give me your HAND, give me all of your... äsch vafan."

  Benjamin(domare): EN låt på... S!
  H: Sala-lalalala... (alla gapskrattar) Ja, men det där var Jason Mraz-låten! Fast med S i början, dådå."

  Oavsett kvalité på stämbanden; stört sköna!
  Någon timma senare; dags för mattävling. Reslutaten får vi reda på i morgon och någonting säger mig att vår "Lax à la Hajk" kommer placeras högt. Annars blir jag i alla fall sur, för det var sjukt gott!
  Mer sång, mer prat, spökhistorier, grillning, godis, sovsäckar och annat mer eller mindre mysigt kantade kvällen och största delen av natten. Vid något tillfälle bestämde jag och Sofie oss för att sova, men gav upp efter en timmes prat och gick ut igen. Vid halv fyra blev vi fruktansvärt sugna på grillade marshmallows och gjorde därför upp en ny liten eld tillsammans med Mikael och Louise och satt där i någon timma. Sedan sov vi, denna gången i ett annat tält, och begav oss sedan iväg hemåt efter frukost. Då hade jag dessutom hunnit lära mig Blinka lilla stjärna och introt till Seven Nation Army på gitarren vi hade till vårt förfogande, någonting jag är mycket stolt över.
  Väl hemma la jag mig och tittade på Vänner, men somnade på tredje avsnittet och sov i en dryg timma innan jag vaknade halvsvettig och med en smak i munnen både av rök, tält, regn och vått godis sedan natten men också pannkakorna som var det första jag högg in på när jag kommit hem. Så nu ska jag borsta tänderna och sedan sova lite till. Kanske packa upp min väska, ew.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0