Ojoj vad tiden går..

  Japp. Jag börjar känna att bloggen hamnar på efterkälken igen och jag skulle gärna säga att jag inte har haft tid att skriva, men det vore en lögn. Om det är något jag har över, så är det definitivt tid.
  Men nu lär jag väl snart få mindre tid över eftersom jag har börjat min seglingsäsong! Och oroa er inte, folk har redan påminnt mig om hur sent ute jag är. Men det är ju alltid gött med någon som latar sig in i säsongen... eller hur? Jag har ju inte ens varit särskilt aktiv på träningarna hittills... Framförallt är jag sjukt svag, så jag orkar i princip ingenting. Men jag kommer igen ska ni se!
  Ojoooj vad jag suttit här och skrivit om ingenting i några minuter.... Det finns en hel del nämnvärt om tidigare veckor men jag borde verkligen packa inför imorgon då jag, Emma, Anna och Frida drar iväg till Kläppen! Woho! Jag har inte börjat än :) Lucky me...

  Eller jo, jag kan berätta om mina fyra prov jag haft hittills den här veckan(observera att det idag är onsdag)!
  I måndags hade vi historiaprov om första världskriget och ryska revolutionen. Gick great! Fast jag har inte så bra koll på hur min lärare rättar så vi får väl se... Men fråga mig vad som helst, jag vet allt!
  Sedan började tisdagen med musikprov som också gick bra, men det var inget vidare avancerat utan bara om noter, och i och med att jag spelat piano i lite drygt ett år vore jag ju helt hopplös om jag inte kunde grunderna i det. Sedan hade vi nationella ämnesproven i franska, uppsatsen (vi agerade försökskaniner för någon undersökning typ). Det gick SKIT. Oj vad kass jag är på franska! Och jag som har mvg! HAHAHAHA. Man skulle berätta om en vecka i ens liv med skola, fritidsintressen, vad man gjorde hemma och på helgerna, i tre olika tempus! Inte nog med att jag glömde kolla vilka tempus det egentligen var slutade det med att jag skrev spridda meningar huller om bullar i olika tempus och till sist tillade att jag var trött och hungrig.
  Och idag kom ett oförberett biologiprov på allt vi gjort från och med sjuan. Gillar mitt resonemang på frågan hur virus förökar sig: "Viruset hoppar in i cellerna och omprogrammerar dem så att de börjar tillverka massa virus! :O Mohahaha" Eller den här.... Fråga: Varför påverkas vi mer i vårt ekosystem om sillen eller nyckelpigan uttrotas än om tigern gör det?" Anna svarade att vi människor ju inte använder oss så mycket av tigrar, och Amelia drog till med "Man måste ju äta sill på midsommar, och vad vore en sommar utan nyckelpigor?"
  Så tjaa... Vi får väl se hur det går. Kössss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0