Tandställning.

Idag på morgonen var jag hos tandläkaren.

Det var inte kul.

Inte alls faktiskt.

Jag ska få tandställning, räls.
Fy faaaaaaaaaaaan.

I två år.
Nian + ettan.
Typ den roligaste tiden i ens liv. Jag som planerat så mycket!
Nejnejnejnejnejnejnej tack.

Mitt liv är fullständigt förstört för dessa två år framöver.

Jag kommer få gå i ceilbat. Leva instäng på mitt rum och gömma mig i mitt skåp i skolan. Jag kommer inte kunna umgås för folk kommer avsky mig direkt och jag kommer aldrig gå på några fester för risken finns att jag dansar in i gardinerna och fastnar i dem. Jag kommer inte kunna åka skidor för min mun kommer bli så stor av allt skrot att jag inte får på mig hjämlen och jag kommer inte kunna segla för jag kommer typ skära av, alternativt fastna i alla tampar. Jag kommer inte kunna plugga för om jag biter lite på pennan i min koncentration kommer jag få gå runt med munnen full av både trä och stål tills nästa tandläkarbesök. De kommer få hyra in lyftkranar för att ta bort all mat, alla pennor och tampar och allt annat som kommer ha fastnat där.
Och ingen kommer vilja prata med mig för när jag öppnar munnen får de såna där stickande känslor i hela sig av alla små silvriga brickor, ståltrådar och snuskiga gummiband.

BUUUHUUUUUUUUU.

Nu tar jag livet av mig. Hejdå.
//Sara

Kommentarer
Postat av: Lisa N

Det här kanske inte är min sak att kommentera, men jag vet hur det känns. Förra året fick jag veta att jag skulle ha tandställning, räls, och jag höll på att dö. Jag ville inte alls göra det, men nu efter typ ett halvår är jag så jävla glad att jag gjorde det, att jag tog chansen :)Jag har fårr så fina tänder och nu vill jag bara att ett år till ska gå så att jag får visa upp mitt hollywoodsmile! :D Att ha tandställning kostar kring 20- 30 000 om du har fyllt nitton år och man får det gratis så länge man är under den åldern ( i vissa specialfall får du väl betala nån summa, men jag har inte hört någon som ha gjort det). Och det är faktiskt inte så "nördstämplat" att ha räls som det var förut, i alla fall inte där jag bor..
Hoppas det löser sig.

2007-09-06 @ 15:57:01
URL: http://lajjsaaa.blogg.se/
Postat av: Mathias

ja, vi måste ligga i hårt för att ta Claes i antal besökare!.

2007-09-10 @ 16:06:11
URL: http://damphouse.blogg.se
Postat av: Claes

Jag är oslagbar.

2007-09-12 @ 20:02:38
URL: http://xgordinjobb.blogg,.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0