Kapsejsningar och förkylningar på GKSS

 Tjohoo. Jag är sjuk som fan. Ont i magen / mår illa / förkyld. Uuuuuuuusch.
 Anledning:
novemberlovslägret på GKSS
 Värt? VÄRT :D
 Eller... jodå, trots seriös tränare har det varit värt det. Självklart har vi mest övat på att kapsejsa, segla stående, segla på knäna, segla liggande osv, men också på att slå, få bra fart, starta, backa, snurra, gippa m.m. Och faktum är att tränaren, Jonas, inte brytt sig särskilt mycket om att vi inte satsat helhjärtat på de sistnämnda övningarna, utan snarare lagt våra sista krafter på "den perfekta kapsejsningen".
 
 Anledningen till min förhoppningsvis kortvariga sjukdom kan i och för sig inte bara bero på själva lägret... för lite sömn bidrar nog en hel del, trots att Emma och jag sov oss igenom en hel jättedålig skräckfilm + sov hela natten i måndags. Och framför är det just allt bad som gjort mig sjuk. Jag har kapsejsat som fan, både frivilligt, ofrivilligt, kontrollerat, okontrollerat, i farleden, på banan och inne i hamnen. Jag har dessutom fastnat i botten extremt ofta, vilket är extremt jobbigt eftersom man då måste välta upp båten i lä och då får man, om man ens överlever själva drunkningen, kallt vatten i hår och mössa som fryser ner hela skallen på en. Men ändå måste man kämpa vidare, det blåste skitmycket och man typ dog.

 Men, roligast har i alla fall in/ut -gångarna varit! Totalt kaos :D Igår när vi kullavikare (jag räknar numera även mig själv som en) slutligen bestämt oss för att gå ut ville alla gå ut samtidigt, och alla ville ta den bästa rampen där det dock bara får plats en båt i taget. Medans Åsa tappar sin båt som blåser iväg och kapsejsar, sitter Adam i en väldigt konstig ställning för att få på rodret, Gustaf försöker bokstavligen talat trycka i sin båt i vattnet där min båt ligger och jag försöker hissa seglet som sitter fast p.g.a att skotet sitter stenhårt i råttan. Åsa skriker i panik, Adam ropar efter hjälp eftersom han också håller på att tappa sin båt, Gustaf springer för att hjälpa Adam och jag gapskrattar. Så jäääävla kul. Efter att Gustaf kravlat sig in i min båt och lossat skotet tappar jag dock min egen båt som kapsejsar in under rampen och fastnar där. 
 
 När vi skulle in igen efter passen tryckte alla in sig så gott det gick. Jag kom seglandes in mot bryggan, bad Åsa ta emot mig men det ville hon inte, så istället fick jag fortsätta rakt in och, "donk", krocka med bryggan (även lite med Åsa, Calle och övriga båtar), slänga mig från båten, nästan landa i vattnet och till slut krångla mig upp på land. Strax efter mig kom Emma och gjorde samma sak.

 Förmiddagssamlingarna har varit aningen svåra att koncentrentrera sig på och vi har fått väldigt många "håll-käften-vi-har-samling"-blickar p.g.a plötsliga skrattattacker. 
 Jag: "Men shit vad korta naglar du har!"
 Ludde: "Ah men det är bara för att när vi har prov blir jag så nervös så då käkar jag typ upp allting"
(HAHAHAHAHAHA)
 Antonia: "Käkar du upp provet?" :O
 (HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAH)

 Nä, nu orkar jag inte skriva mer. För er som undrar så dansade jag, Emma och Åsa (a.k.a Powerpuffpinglorna :D) en väldigt söt jenkadans med mjukisbyxorna högt uppdragna i midjorna och fickorna hängandes utanför igår. Ni kan ju tänka er hur det såg ut.

 Krya på mig! Och Ludde, han är också sjuk :P
/SARA


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack för kommentar.

2007-10-31 @ 15:35:52
URL: http://hannafialotta.blogg.se
Postat av: Annsingen

Bor i Norrland:)) så snön borde ju komma nu...Men vill inte!!

2007-10-31 @ 15:43:42
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Eva

tack :D
ja men man är ju hellre ung än gammal o grå ;)

2007-10-31 @ 17:36:33
URL: http://prinsessavonluthagen.blogg.se
Postat av: Emilié

Ja, visst är hon söt?! (:
Krya på dig och ha en trevlig kväll!

2007-10-31 @ 17:37:21
URL: http://sockerplast.blogg.se
Postat av: Therese

okei : ) Jo jag tycker dom är finast jag med. Hm. Beslutsångest!!!

2007-10-31 @ 18:45:20
URL: http://theresaan.blogg.se
Postat av: Tobias

Svar: Jo jag menar det, helt sjukt!!

2007-10-31 @ 19:33:29
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0