Höst

image36

 Det här är höst för mig.
 Gula, röda och bruna löv bland övermogna bär och frukter, kottar, nötter och kastanjer.
 Jag gillar det.


 Nu är Anna i Kina, så jag får försöka sköta bloggen själv under de två kommande veckorna. Men det går nog bra. Jag ska försöka göra henne glad, genom att lägga upp så mycket bilder som möjligt. De får kanske bli något slags bild-tema nästa vecka. 
 Igår försökte vi bryta oss in på AM4, militärbasen vid Tångudden. Sjukt läskigt. Sjukt kallt. Sjukt kul. Vi lyckades dock inte helt, men jag har en plan tills nästa gång. 
 Utanför militärbasen, på båtvarvet, borde man göra en skräckfilm. Den hade blivit grymt bra. Dessutom finns där en stor gammal skuta som är mysig att sitta och snacka på. Fast den är kall, och den är läskig. Den knarrar. Jag ångrar att jag inte hade med min kamera, då hade jag kunnat visa er. Ni får istället föreställa er något utifrån mina futtiga beskrivningar. Lycka till.

 För att vara lite seriös var jag väldigt bra på att länsa idag på träningen. I övrigt kan jag verkligen inte segla.
 Det var skitkallt precis innan vi gick ut, så jag och Åsa tog på oss en väldig massa plagg, vilket senare gjorde att det blev ett oerhört varmt seglingspass. 
I Kullavik, där vi seglar, har de denna helgen ett tjej-läger för optimister från hela Sverige. Jag fattar inte varför det aldrig ordnades något sånt för oss. Det hade ju varit jättekul! Måste ha varit för att vi redan var så bra, och de som nu ska efterträda oss talangfulla 92:or måste säkert bara tränas lite extra. Så är det nog. 
 Detta gjorde att KKKK's (Kullaviks Kanot- och KappseglingsKlubb) pyttelilla omklädningsrum på ca 6 kvadrat-meter blev fullproppat med små optimist-tjejer precis när vi skulle byta om. Mig gjorde det egentligen ingenting, jag hade verkligen inget emot att dröja kvar lite på land, men jag måste erkänna att det var aningen frustrerande att hitta min svarta sjal nertrampad på golvet efteråt. 

 Just nu sitter Anna på planet.
 Just nu sitter Sara vid datorn.
 SEGT.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har orginalstilmallen. Vilka fina höstbilder! :)

2007-10-21 @ 13:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0