GAIS - Malmö FF

 Till Cassis ära ska jag nu skriva ett inlägg om matchen jag var på igår. Jag är ingen vidare seriöst gaisare, om ens gaisare, men jag följde med ändå.

 Kvällen inleddes på Gamleport där Cassi fick 500 kr av två fyllon. Vi andra satt spänt och tittade på, aningen skrajja eftersom ena gubben kommit fram till henne och sagt med mörk skrovlig röst: "du, jag känner inte dig men jag måste snacka med dig om en jävligt viktigt sak". Cassi fnissade "Javisst!", log stort och följde med honom. Vi andra blev mycket chockade när vi såg bunten med 1oo-lappar som sedan trycktes ner i hennes handen. 
 Efter det bar det iväg mot matchen. Vissa var redan såpass fulla att de snubblade på trottoarkanterna samtidigt som de hest skrek allt de kunde att "Skånejävlar här kommer grönsvart!" (Vad nu det skulle vara för något slags hot), vilket var rätt underhållande att se på tills man bokstavligt talat trampade på dem. 
 
 Kl sju, eller strax därefter, drog matchen igång, och därmed även gais-klacken ordentligt. Alla skrek och sjöng allt de orkade, tills 9:onde minuten då Malmö fick in 1-0 och klacken tystnade abrupt. Visserligen kom de igång igen strax efteråt, men inte med samma glada toner. Efter ytterligare någon knapp halvtimma sparkade "danskjävlarna" in ett mål till och vissa i klacken övergick från att vara aningen dämpade till rent förbannade, både på Gais, Malmö och domaren. Allting verkade allmänt visset tills andra halvlek började, och då var både gais-klacken och gais-laget piggare igen. Vi skek och hejade allt vi kunde och Gais spelade riktigt bra och fick, efter inte överdrivet lång tid, in 1-2. Klacken tjöt (vrålade) och det blev många bra målchanser innan Gais slutligen kvitterade. Alla blev väldigt, väldigt glada tills de upptäckte att domaren blåst offside och därmed gjort målet ogiltligt. Domarjävlen/domarhoran etc. blev plötsligt, om möjligt, ännu mer hatad. Enligt en gubbe med brun jacka framför oss borde domaren polera pungen. :)

Efteråt träffade vi en kvinno-hatande gubbe och en typiskt IFK:are (enligt Isak); 40+, snusande och orakad. IFK:aren somnade. Tror han missade sin hållplats, jag menar, ofta han hade råd att bo ute vid oss. Såg liksom ut som en uteliggare.

Aja. Pusshej! /Sara

Kommentarer
Postat av: Cass

HAHA, RÄTT! Skickar runt din blogg till massa nu btw :) så de kan läsa din matchrapport

2007-10-23 @ 22:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0