Cp förarbeviskurs :D

 Egentligen hade jag tänkt att skriva ett långt inlägg om helgen, men jag orkar faktiskt inte och om jag sa att "det får bli en annan gång" hade det varit en lögn i högsta grad. Istället tänker jag berätta lite mer om vår extremt konstiga förarbeviskurs, som nu är avklarad.

 På lördagmorgonen skulle vi ha sjöpraktik i Långedrag kl 9, och efter väldigt lite sömn och mycket flängande fram och tillbaka både mellan rummen i huset, och mellan själva huset och hamnen kom vi ner någon gång kvart i - tio i. Efter att vår "lärare", Jan, nästan trillat i vattnet började vi åka utåt. En tredjedel av oss hjälpte honom att styra / navigera / hålla utkik, och de två återstående grupperna satt antingen framme på fören och pratade, eller nere i ruffen och pratade. Det pratades mycket, eftersom det inte fanns så mycket annat att sysselsätta sig med. Fantasifulla som vi är var det ändå väldigt trevligt. 
 Men ärligt talat, vad var det för jävla sjöpraktik egentligen? På det lilla diplomet vi fick efteråt stod det massa saker, typ: tilläggning, förtöjning, navigering, ta ut kurs, ta ut bäring, följa märken, kasta loss osv. HAHAHAHA. Ofta vi gjorde nått av det. När man väl styrde / navigerade / höll utkik var det ända man gjorde att antingen styra mot något riktmärke han föreslagit, kolla var på sjökortet man var eller "hålla utkik". Det var lätt dimma, väldigt svag vind och kallt som fan, så det var inte särskilt mycket att hålla utkik efter.
 Men det var chill! Ofta vi hade pallat vara seriösa :D Det enda vi lärde oss var att Emma kan gapa större än mig och Åsa (mätt med passare), och att det verkligen inte ser ut som Titanic för att man står längst ut i fören och håller ut armarna.

 Nästa dag skulle vi ha test-prov på förmiddagen och riktigt prov på eftermiddagen. Test-provet gick vi igenom tillsammans och det riktiga provet var helt sjukt. Visserligen var det inte särskilt svårt, eller svårt alls, men om man frågade Jan för att man inte förstod frågan sa han bara tex: "0-3 meter ska det vara, Skriv det"
 CHILL :D Alla klarade provet med alla rätt eftersom han gick igenom dem innan han lämnade de till den riktige provförrättaren Raimo (även kallad Bamse) och rättade alla fel. Bara för det är han Nalle Puh :)

 Nu orkar jag inte skriva mer.
 Efter provet körde jag och pappa ner min båt till GKSS där vi ska träna i mrogon, på tisdag och på onsdag (FETT OVÄRT, palla att det typ kommer vara minusgrader och blåsa ganska mycket de två första dagarna. Usch. Tränaren är dessutom värsta seriös tydligen). Pappa har köpt ny bil (nästan exakt likadan som vår gamla, väldigt nödvändigt OH JA. Enda skillnaden är att panelen är svart istället för beige, och nyare dårå).
 Temperaturen låg uppskattningsvis på omkring 100 minusgrader, det spöregnade och blåste kuling (inte överdrivet mycket överdrivet, faktiskt).
 Kall som en jävla isbit kom jag hem vid tre (vintertid! ;) ) tog ett bad, och läste två sidor i min bok innan jag somnade och sov tills middagen.
 För lite sömn är förödande.
 Dessutom drömmer jag helt sjuka drömmar.
 Aja. Imorgon kommer jag ha tappat känseln i tårna. Ovärt, ovärt, ovärt.

 Pussssiiiiiii!!!!!!!!!!! //sara HAHA :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0