avundsjuka

 Anna är i Changhai. Hon solar och badar varje dag, shoppar billigt och på kvällen äter hon god mat på på coola resturangar inne i den upplysta storstaden.
 Jag är extremt jävla avundsjuk. Kolla bilderna liksom! Inte för att jag har pratat med Anna såpass noggrant att jag vet vad hon tillbringar dagarna med, men jag kan tänka mig. När jag ser bilderna hon laddat upp blir jag nästill grön av avundsjuka när jag tänker på vad jag själv sysselsätter mig med. Skola, kompisar, dator. Inte för att jag vill byta bort kompis-delen, men "sola, bada, shoppa, syster (Sofie är ju schysst som satan för att vara lillasyster), resturangmat" låter ju långt ifrån fel.
 Aja, gött mos för Anna då... Bäst för henne att hon köper något fint till mig ;D

 Min skoldag idag bestod av att packa ur mitt skåp och ha gympa, eftersom jag, större delen av dagen, var hos tandläkaren och åt lunch med mina föräldrar. Är faktiskt smått imponerad av hur bra det gick, de som knappt pratat med varandra (i annat syfte än bråk) på flera år.
 På gympan var vi bara tjejerna från vår klass (dels p.g.a. vår skolas extremt töntiga idé med tjej / kill - gympa, dels för att tjejerna i parallellklassen var på skolbio), vilket var rätt skönt. Vi håller på med redskap och Maggan brukar ha fullt upp med att kolla på hur folk gör saker och ting för att bedöma vilken poäng de ska få på varje moment. Nu kunde man t.o.m. hinna få lite tips från henne.
 Efteråt hörde vi rop och ljudet av studsande bollar inifrån salen och upptäckte till vår stora förvåning att killarna i klassen spelade fotboll på övertid. De såg ut att ha riktigt kul, vilket i och för sig såg rätt fel ut med tanke på vår klass, så jag och Malin bestämde oss för att vara med trots att vi redan duschat och bytt om. När vi väl knutit skor och satt upp hår hade de dock redan slutat, så det blev inget med det.
 Istället tillbringade jag eftermiddagen med Emma. Kärlek på det.

Pusssyyyyyy! PS. Säg till om ni har Comviq för då skickar jag gratis sms! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0