Sjukjournal

 Eftersom min förkylning verkligen inte släpper (okej jag tar det inte lugnt, jag sover för lite, jag äter för lite c-vitamin m.m) kanske jag ska göra om bloggen till en tillfällig sjukjournal... :) Jag kan typ skriva hur många gånger jag hostat, eller hur många halstabletter jag ätit, eller... äsch. Det vore skittråkigt.

 Vi skiter i sjukgejset.... Istället kan jag berätta vad som just nu händer med vår underbara skola!
 C-huset, dvs all praktisk undervisning, är stängt eftersom alla lärare som arbetar där får någon mystisk ont-i-halsen-sjukdom. Det var till och med en lärare som dog i lunginflammation har jag hört :S
 Hittills har vi haft hemkunskapsteori hela terminen, vilket jag suger på för jag tycker det är Sveriges onödigaste ämne och när jag blir president ska jag avskaffa det (detta har jag även, kanske lite väl många gånger, råkat talat om för vår lärare). Nu har de löst det genom att cutta bort vår torsdags-sovmorgon och ge oss världens längsta raster mitt på dagen så att vi ska kunna ta oss till Önneredsskolan! Great idea. NOT.
 Syslöjden kommer bestå av stickning, stickning, och åter igen..; stickning. Jag hade gjort vadsomhelst för att ha syslöjd denna terminen istället... stickning kan la inte vara så svårt att höja sig i? Värre är det med hemkunskapsteori... 
 Bilden har blivit tilldelad salarna i paviljongen (även kallad lilla-bamba). Det ska nog gå okej, men "arbetsmiljön" där inne är äcklig som fan.
 Musik ska vi ha i skolans nybyggda sal (tror jag?). Ska bli spännande att se den! Höhö.
 Övriga lektioner som hölls i C-huset ska hållas i bamba, i cafét, på fritidsgården eller i lediga salar.
 Men hallå där! Då har ju folk ingenstans att vara på på rasterna! Men serni, det har de också tänkt på. De har smällt upp ett jättelikt partytält mitt på skolgården. Och byggt vad rektorn kallade "oaser" av konstgräs och bänkar. Great.
 Jag avlider.

 Det där var i och för sig en väldigt mild förklaring...
 Jag tycker att hela idén är helt sjuk. Visst kan det hända att det är ett allvarligt problem om de anställda på skolan inte mår bra av att undervisa i C-huset, men ärligt talat, det är en SKOLA vi går på! Eleverna borde prioriteras först och det är fan inte kul för oss nior som kanske gör allt vi kan för att höja oss i våra ämnen.
 Att ha haft hemkunskapsteori i en halv termin har definitivt minskat mina chanser till ett MVG, och det känns sådär. Teori i ett praktiskt ämne, ni hör ju själva, det är ju patetiskt. Hur fan ska vi kunna ha musik i en vanlig sal? Hur ska vi få tillgång till den uttrustning vi behöver? Eller ska vi helt enkelt läsa musik-historia tills jul? 
 Alla möjliga sovmorgonar har kortats av utan att vi fått någon som helst kompensation i form av tidigare dagar. Skolgården ser ut som skit och skolan kommer vara fullsmockad. Jag hatar Nya Påvelund.

 Dessutom, mitt i allt kaos med allmänt uttrymme, målar de om! Som om skolan inte redan är jävligt ful med sin mörkröda utsida och insida är vår trappuppgång nu ILSKET klarröd vilket ger mig migrän så fort vi ska ha lektion där. För att inte tala om de nya skåpen? Varför fick vi nya skåp?! Jo för att moppehjälmarna inte fick plats. MEN TRO FAN ATT DE NYA SKÅPEN INTE ÄR EN MILLIMETER STÖRRE! Nej istället har de investerat i tolv stycken särskilda "hjälmskåp". TOLV! Tror de själva på att enhet 2 kan dela på det eller? De måste skämta... Först till kvarn eller? Sjukt orättvist. (Tur man är tjej och kan ta till lite feministiska hjälpmedel).
 Och ni tror väl inte att skåpen är snygga eller? Ser sjukt 70-tal ut. Vinröda/trä. I något slags osymetriskt mönster sitter det blandat vinröda skåp med "träfärgade".
Seriöst det FULASTE JAG NÅGONSIN SETT.

image48

/SARA :@

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej och hå säger jag bara :O Förstår varför du är förbannad.

2007-11-05 @ 23:05:18
URL: http://theresaan.blogg.se
Postat av: isabelle

stackars Anders. Hur han än försöker så blir det liksom aldrig rätt! ha det bääääzzzzt, ses i skolan ;P

2007-11-06 @ 16:54:15
URL: http://isabellesblogg.blogg.se
Postat av: Emma

jäääävlar va det värkar sugaaa!! ja hade fåttt dampet på rektortn, ni kan ju inte gå längre i skolan bara för att ni ska få ha kemkunskaaapp!!! stöööört fula skåååp också:P hahah

2007-11-06 @ 20:01:01
Postat av: Therese

Svar: Snart så, det är en massa detaljer som inte är fixade ännu. Tack! :) hihi Kra.

2007-11-06 @ 22:00:46
URL: http://theresaan.blogg.se
Postat av: Cass

DET ÄR FAKTISKT INTE MORDERNT MED 70-TAL! DUUHHH!
vår skola suger kuk.

2007-11-11 @ 19:13:11
URL: http://linncassi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0